Tisíce lidí jsou v ohrožení: Hrozí jim vyhazov u největšího českého zaměstnavatele

Přes deset tisíc pracovních míst může rázem zmizet, pokud se naplní nejčernější očekávání znalců aktuálních poměrů ve Škodovce.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Události247 před nedávnem zaregistrovaly rostoucí potíže největšího českého zaměstnavatele – společnosti Škoda Auto. Kvůli vysokým nákladům společnost Volkswagen, pod kterou firma patří, zvažuje odchod z Česka. Mladoboleslavská automobilka zaměstnává desítky tisíc zaměstnanců, jejichž pracovní místa mohou být v ohrožení, píše E15. V sázce je růst nezaměstnanosti v Česku. Ta je dlouhodobě na nejnižší úrovni z celé EU. Ukončení provozu takto významných společností to ale může rychle změnit, dodává E15.

Škodovka stále snižuje výrobu

Největší zaměstnavatel v Česku se potýká s prudkým propadem výroby v době energetické krize a investičně velmi náročné „elektromobilizace“, konstatuje web E15. Šéf odborů Jaroslav Povšík dokonce nedávno varoval, že ve Škodě může zaniknout až 12,5 tisíce pracovních míst, informuje dále E15. Přechod ze spalovacích vozů na elektromobily, nižší množství vyráběných aut i gigafactory a v poslední době také emisní norma Euro 7 – to všechno je pro výrobce aut podle Povšíka finanční zátěž, píše E15.

iZdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
Rozmach módní elektromobility se střetává s aktuální energetickou krizí

Mluvčí Škodovky Martina Špittová Událostem247 sdělila, že cílem společnosti zůstává zajištění maximální zaměstnanosti. „A to i přes veškeré obtíže vyvolané polovodičovou krizí či válkou na Ukrajině. Společně s odbory KOVO operativně reagujeme na aktuální situaci v oblasti dodavatelsko-odběratelských vztahů a poptávku. I v letošním roce pokračujeme v optimalizaci personálu v administrativní části firmy.“

Lepší perspektivy, než za covidu

Ekonomický expert Štěpán Křeček Událostem247 potvrdil, že autoprůmysl je odvětvím národního hospodářství, které vysokou inflací trpí více než jiné. „Zhoršuje se ekonomická situace a lidé proto odkládají nákupy do budoucna. To se ovšem obzvláště týká výrobků dlouhodobé spotřeby, obzvláště těch dražších, jakými jsou právě automobily. Lidé si řeknou, že ještě rok, dva můžeme s nákupem počkat, a to pak snižuje poptávku po nových autech.“

iZdroj fotografie: Depositphotos
Ekonomičtí experti odhadují, že recese nepotrvá dlouho

Vyhlídky do blízké budoucnosti jsou pro automobilovou branži zřejmě přece jen o něco veselejší, než se snad donedávna jevilo. „Máme k dispozici veřejně publikovaná data,“ pokračuje Křeček. Ta hovoří o tom, že situace v automobilovém průmyslu se začíná zlepšovat. Rozhodně už není takový problém v dodávkách, jak tomu bylo v době koronaviru. S kolegy soudíme, že nadcházející recese bude spíše mělká a nebude trvat dlouho,“ uzavírá Křeček pro Události247.

Diskuze Vstoupit do diskuze
86 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články