Volkswagen kvůli elektromobilitě možná propustí až 30 tisíc zaměstnanců. Šéfovi společnosti hrozí odvolání

Kvůli tlaku na elektromobilitu má největší evropský výrobce automobilů problémy. Zaměstnanci se obávají, že by mohl propouštět. Ve hře je až 30 tisíc pracovních míst.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Uvnitř největší evropské automobilky Volkswagen to vře. Napětí mezi vedením a závodní radou eskaluje kvůli neshodám na tempu reforem ve firmě. Šéf společnosti Herbert Diess připustil, že konkurence ze strany americké automobilky Tesla může být pro Volkswagen problém. Kvůli tlaku na elektromobilitu by německá automobilka mohla propustit až 30 tisíc zaměstnanců. Navíc se automobilka nadále potýká s výrobními problémy kvůli nedostatku čipů na trhu.

Ambice dohnat Musca

Za současnými problémy mezi vedením firmy a zástupci zaměstnanců je snaha o rychlé tempo reforem. Ty jsou nezbytné pro to, aby Tesla nezískala ve výrobě elektromobilů až příliš velký náskok na německou automobilku. Hraje se o to, kdo bude na starém kontinentu lídrem ve výrobě elektrických vozů. Diess tlačí na rychlejší reformy ve Volkswagenu, protože má ambici Teslu dohnat.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Elon Musk

„Často se mě ptají, proč nás pořád srovnávám s Teslou. Já vím, že někoho už to otravuje,” cituje agentura Reuters generálního ředitele Diesse. „Ale i když už nebudu o Elonu Muskovi mluvit, tak on tam pořád bude, pořád bude v našem odvětví dělat revoluci a rychle bude získávat větší konkurenční výhodu,” řekl šéf Volkswagenu. Elon Musk je zakladatelem a šéfem automobilky Tesla.

Akcie se propadly

S rychlou transformací Diess ale narazil u zástupců zaměstnanců. Někteří z nich se obávají, že jeho plány budou znamenat i rozsáhlé propouštění. Na jednání představenstva firmy Diess měl prohlásit, že by se to mohlo týkat až 30 tisíc zaměstnanců, napsal Reuters s odvoláním na zdroje z automobilky. Aktuálně Volkswagen ustanovil speciální mediační komisi, která má řešit budoucnost Diesse.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Herbert Diess

Po zveřejnění informace se akcie koncernu, pod který spadá i česká Škoda Auto, propadly o 4,7 procenta. Diess, který se řízení automobilového gigantu ujal v roce 2018 coby třetí šéf od skandálu Dieselgate, je ve firmě často kritizován pro svou náročnost. Po eskalaci konfliktu mezi ním a zaměstnanci je teď na mediačním výboru, jak situaci vyřeší. Kdy se má sejít, není jasné. Smlouva generálního ředitele Diesse vyprší v roce 2025.

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Ondřej Kočí
Autor článku

Ondřej Kočí

Zobrazit další články