Twitter uživatel Michal Maďar. „Když jdete v neděli se ženou nakupovat a vybere si Globus a druhý den večer zjistíte, že na cenovce jsou kromě kuřecích prsou za 136 korun ještě přifařeny 2 položky za dalších 570 korun a nemáte sílu jet to řešit do Štěrbohol,“ napsal. Kuře za 700 Kč se zdá jako špatný vtip. Zaplatit několik stovek korun navíc kvůli chybě prodejce je velmi nepříjemné. Obzvlášť, když to člověk zjistí až po delší době a případná reklamace by byla složitá.

Kontrola i před vložením do košíku

V tomto případě šlo totiž o položku z pultu uzenin z řeznictví Globusu a bylo možné chybu odhalit pohledem na štítek. Často se však stávají případy, kdy vznikne chyba až u pokladny, jak upozornili někteří v komentářích u zmiňovaného příspěvku. Já to teda taky neřeším, ale manželka, než jsme si pořídili děti, účtenky dost kontrolovala. Prakticky každý druhý nákup byl špatně namarkovaný. Napříč všemi supermarkety, myslím tedy, že je to systémový problém,“ napsal uživatel Twitteru Petr Pečený.

Když jdete v neděli se ženou nakupovat a vybere si Globus a druhý den večer zjistíte, že na cenovce jsou kromě Vašich kuřecích prsou za 136 czk ještě přifařeny 2 položky za dalších 570 czk a nemáte sílu jet to řešit do Štěrbohol. Nejdražších 0,5 kg kuřete.😭 holt poučení. pic.twitter.com/prSLWv8IKu

— Michal_Maďar (@arpy_michal) June 12, 2023

V kontrolování účtenek není zdaleka sám. Češi jsou v tomto ohledu pečliví. Před pěti lety proběhla studie, ze které vyplynulo, že 71 procent Čechů účtenky pravidelně kontroluje, informuje web E15. Dokonce 35 procent lidí si naúčtované položky kontroluje po každém nákupu. Jen 8 procent Čechů si podle pár let starého výzkumu nekontroluje účtenky vůbec nikdy, dodává web E15. Dnes bude situace velmi podobná. Možná se ještě procento těch, kteří vše kontrolují kvůli zdražení zvýšilo.

Jiná cena v regálu a na účtence není výjimečná

A to nejen v Česku. Problémem je to i v Německu. Web Můj Life informuje, že se v sousední zemi se v poslední době zvýšil počet stížnosti na špatné ceny, a to především u supermarketu Kaufland a Lidl. Podle spotřebitelské poradny v Berlíně je však ve většině případů v právu prodejce, protože cena na regálu není závazná. „Cenovky jsou jako nabídky na internetu: Zákazníky pouze vyzývají k nákupu. I kdyby byla na regálu jiná cena, supermarket si může u pokladny účtovat více nebo méně,“ cituje z vyjádření web Můj Life.

Lidé by si měli dávat pozor za jakou cenu zboží vybírají a kolik je jim nakonec naúčtováno u pokladny

Naštěstí obchodní řetězce k tomu přistupují většinou ke spokojenosti zákazníků. Nutné je hlavně vše nahlásit. „Supermarket není povinen vám dát zboží za nižší cenu. Máte však právo nákup zrušit. V nejlepším případě zkontrolujete cenu přímo při skenování položek (pokladníkem). Pokud to není možné, protože jste zaneprázdněni ukládáním zboží, je třeba účtenku zkontrolovat ještě přímo v prodejně a upozornit (pokladní) na problém,“ cituje dále z vyjádření německého poradenského centra pro spotřebitele web Můj Life.

"/> Muž si v supermarketu nezkontroloval účtenku a tohle se stalo

Muž z Prahy přišel o stovky korun kvůli tomu, že si nezkontroloval účtenku. V supermarketu mu namarkovali kuře za 700 korun

V době ekonomické krize se mnoho lidí snaží šetřit a nakupují jen to nejdůležitější. Přesto někdy platí vyšší částky, a to zcela zbytečně.

i

O podivném vyúčtování v supermarketu Globus informoval na sociální síti Twitter uživatel Michal Maďar. „Když jdete v neděli se ženou nakupovat a vybere si Globus a druhý den večer zjistíte, že na cenovce jsou kromě kuřecích prsou za 136 korun ještě přifařeny 2 položky za dalších 570 korun a nemáte sílu jet to řešit do Štěrbohol,“ napsal. Kuře za 700 Kč se zdá jako špatný vtip. Zaplatit několik stovek korun navíc kvůli chybě prodejce je velmi nepříjemné. Obzvlášť, když to člověk zjistí až po delší době a případná reklamace by byla složitá.

Kontrola i před vložením do košíku

V tomto případě šlo totiž o položku z pultu uzenin z řeznictví Globusu a bylo možné chybu odhalit pohledem na štítek. Často se však stávají případy, kdy vznikne chyba až u pokladny, jak upozornili někteří v komentářích u zmiňovaného příspěvku. Já to teda taky neřeším, ale manželka, než jsme si pořídili děti, účtenky dost kontrolovala. Prakticky každý druhý nákup byl špatně namarkovaný. Napříč všemi supermarkety, myslím tedy, že je to systémový problém,“ napsal uživatel Twitteru Petr Pečený.

V kontrolování účtenek není zdaleka sám. Češi jsou v tomto ohledu pečliví. Před pěti lety proběhla studie, ze které vyplynulo, že 71 procent Čechů účtenky pravidelně kontroluje, informuje web E15. Dokonce 35 procent lidí si naúčtované položky kontroluje po každém nákupu. Jen 8 procent Čechů si podle pár let starého výzkumu nekontroluje účtenky vůbec nikdy, dodává web E15. Dnes bude situace velmi podobná. Možná se ještě procento těch, kteří vše kontrolují kvůli zdražení zvýšilo.

Jiná cena v regálu a na účtence není výjimečná

A to nejen v Česku. Problémem je to i v Německu. Web Můj Life informuje, že se v sousední zemi se v poslední době zvýšil počet stížnosti na špatné ceny, a to především u supermarketu Kaufland a Lidl. Podle spotřebitelské poradny v Berlíně je však ve většině případů v právu prodejce, protože cena na regálu není závazná. „Cenovky jsou jako nabídky na internetu: Zákazníky pouze vyzývají k nákupu. I kdyby byla na regálu jiná cena, supermarket si může u pokladny účtovat více nebo méně,“ cituje z vyjádření web Můj Life.

Lidé by si měli dávat pozor za jakou cenu zboží vybírají a kolik je jim nakonec naúčtováno u pokladny

Naštěstí obchodní řetězce k tomu přistupují většinou ke spokojenosti zákazníků. Nutné je hlavně vše nahlásit. „Supermarket není povinen vám dát zboží za nižší cenu. Máte však právo nákup zrušit. V nejlepším případě zkontrolujete cenu přímo při skenování položek (pokladníkem). Pokud to není možné, protože jste zaneprázdněni ukládáním zboží, je třeba účtenku zkontrolovat ještě přímo v prodejně a upozornit (pokladní) na problém,“ cituje dále z vyjádření německého poradenského centra pro spotřebitele web Můj Life.

                   

O podivném vyúčtování v supermarketu Globus informoval na sociální síti Twitter uživatel Michal Maďar. „Když jdete v neděli se ženou nakupovat a vybere si Globus a druhý den večer zjistíte, že na cenovce jsou kromě kuřecích prsou za 136 korun ještě přifařeny 2 položky za dalších 570 korun a nemáte sílu jet to řešit do Štěrbohol,“ napsal. Kuře za 700 Kč se zdá jako špatný vtip. Zaplatit několik stovek korun navíc kvůli chybě prodejce je velmi nepříjemné. Obzvlášť, když to člověk zjistí až po delší době a případná reklamace by byla složitá.

Kontrola i před vložením do košíku

V tomto případě šlo totiž o položku z pultu uzenin z řeznictví Globusu a bylo možné chybu odhalit pohledem na štítek. Často se však stávají případy, kdy vznikne chyba až u pokladny, jak upozornili někteří v komentářích u zmiňovaného příspěvku. Já to teda taky neřeším, ale manželka, než jsme si pořídili děti, účtenky dost kontrolovala. Prakticky každý druhý nákup byl špatně namarkovaný. Napříč všemi supermarkety, myslím tedy, že je to systémový problém,“ napsal uživatel Twitteru Petr Pečený.

V kontrolování účtenek není zdaleka sám. Češi jsou v tomto ohledu pečliví. Před pěti lety proběhla studie, ze které vyplynulo, že 71 procent Čechů účtenky pravidelně kontroluje, informuje web E15. Dokonce 35 procent lidí si naúčtované položky kontroluje po každém nákupu. Jen 8 procent Čechů si podle pár let starého výzkumu nekontroluje účtenky vůbec nikdy, dodává web E15. Dnes bude situace velmi podobná. Možná se ještě procento těch, kteří vše kontrolují kvůli zdražení zvýšilo.

Jiná cena v regálu a na účtence není výjimečná

A to nejen v Česku. Problémem je to i v Německu. Web Můj Life informuje, že se v sousední zemi se v poslední době zvýšil počet stížnosti na špatné ceny, a to především u supermarketu Kaufland a Lidl. Podle spotřebitelské poradny v Berlíně je však ve většině případů v právu prodejce, protože cena na regálu není závazná. „Cenovky jsou jako nabídky na internetu: Zákazníky pouze vyzývají k nákupu. I kdyby byla na regálu jiná cena, supermarket si může u pokladny účtovat více nebo méně,“ cituje z vyjádření web Můj Life.

iLidé by si měli dávat pozor za jakou cenu zboží vybírají a kolik je jim nakonec naúčtováno u pokladny

Naštěstí obchodní řetězce k tomu přistupují většinou ke spokojenosti zákazníků. Nutné je hlavně vše nahlásit. „Supermarket není povinen vám dát zboží za nižší cenu. Máte však právo nákup zrušit. V nejlepším případě zkontrolujete cenu přímo při skenování položek (pokladníkem). Pokud to není možné, protože jste zaneprázdněni ukládáním zboží, je třeba účtenku zkontrolovat ještě přímo v prodejně a upozornit (pokladní) na problém,“ cituje dále z vyjádření německého poradenského centra pro spotřebitele web Můj Life.

Setkali jste se s něčím podobným?

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články