Kvalitních mechaniků je v Česku málo: Lidé se bojí reklamovat práci autoservisů

Každý majitel automobilu čas od času potřebuje pro svého plechového miláčka odbornou péči. Najít schopného člověka ale není vůbec jednoduché.

i Zdroj fotografie: ŠJů / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Server AutoWeb upozorňuje, že výběr špatného autoservisu může majitele vozu stát hodně peněz i nervů. Je proto důležité se před návštěvou mechanika řídit několika doporučeními. Ty by měly pomoci nepříjemnostem předcházet. Pozor by si měli dávat na výběr autoservisu hlavně lidé, jejichž vozidlo není zcela běžné a vyžaduje odbornost. Server AutoWeb upozorňuje například na vůz Citroen C2, který má robotizovanou převodovku SensoDrive a vyžaduje určité znalosti.

Neodbornost může přijít draho

Při demontáži této převodky je nutné ji přes diagnostiku přepnout do servisního módu, ale někteří mechanici o tom neví. Výjimkou pak nejsou případy, že kvůli jejich neznalosti došlo k poškození převodovky Citroenu C2. I u dalších vozů francouzské automobilky může být lepší vyhledat při opravě někoho, kdo této značce rozumí. Vyplatí se to například u těch aut, které mají hydroaktivní systém odpružení. I u dalších značek je nicméně třeba odborné zacházení.

iZdroj fotografie: Pixabay
Lidé při jakémukoli podezření na závadu měli neprodleně navštívit autoservis

Dávno jsou pryč časy, kdy si lidé jednoduše doma v garáži opravili své auto, protože nemělo tolik elektroniky. Na nové automobily je třeba opatrnost, protože i sebemenší zaváhání může přinést ještě větší škodu než před opravou. I proto se vyplatí najít někoho, kdo automobilům opravdu rozumí. Server AutoWeb v té souvislosti uvádí případ, kdy mechanik z Brna sundával kolo z AudiRS6 a klepl diskem do keramického brzdového kotouče, který následně praskl. Škoda byla 220 tisíc korun.

Zkušenosti ostatních mnoho napoví

Na základě výše uvedeného příkladu je velmi důležité před návštěvou autoservisu projít recenze této opravny, které nejvíce napoví, zda tam pracují schopní odborníci. Většina autoservisů má v dnešní době webové stránky, na kterých je možné dohledat také ceník, případně i fotografie z dílny i různé certifikace. Další důležitou radou je vyžádat si při příjmu vozidla zakázkový list, kde bude uvedena i předběžná cena. V opačném případě může majitel vozu být velmi nemile překvapen částkou za domluvený servis.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Při výměně nějaké součástky by měl mechanik majiteli vozu ukázat poškozený díl

Při návštěvě mechanika se vyplatí také řídit heslem „důvěřuj, ale prověřuj“, upozorňuje server AutoWeb. Může například dojít k tomu, že při výměně oleje nebude vyměněn filtr a mechanik ho pouze přeleští hadrem. V případě nespokojenosti nemá majitel povinnost vozidlo převzít, píše web Automobil Revue. Pokud majitel vozu zjistí přetrvávající závadu až po převzetí, je důležité zamířit zpět do servisu kvůli reklamaci, upozorňuje web AutoŽivě.

Máte podobnou zkušenost?

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Ondřej Trčálek
Autor článku

Ondřej Trčálek

Baví mě čtenářům poskytovat fakta a dávat je do souvislostí. Působil jsem v rádiích Orion a Kiss Morava. Od roku 2005 jsem vyráběl reportáže pro několik televizí. Inspiraci hledám především v hudbě.

Zobrazit další články
Nevýrazný řadový dům proměnili na skvost umění. Zachoval si přitom původní viktoriánskou část
JakZdravě.cz
JakZdravě.cz
Kancelářský držák monitoru s vynikající ergonomií NB G45
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jaký je původ tajemného Čupakabry: Někteří zastávají teorii, že jde o výsledek mimozemského genetického inženýrství
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Turecko má vlastní balistickou raketu Tayfun, doletí i přes 500 km a může být základem pro raketu s dosahem 2 500 km