,,Omikron nám dělá v dopravě paseku,“ říká středočeský radní Borecký. Podle něj by se situace mohla vrátit k normálu v půlce února

Současná vlna omikronu si samozřejmě nevybírá ani mezi řidiči. Jak je to ve Středočeském kraji, kolik lidí chybí a dotkne se to důležitých spojů?

i Zdroj fotografie: S vědomím Petra Boreckého / Facebook
                   

Současná vlna omikronu si samozřejmě nevybírá ani mezi řidiči. Jak je to ve Středočeském kraji, kolik lidí chybí a dotkne se to důležitých spojů? Na otázky související nejen s koronavirem, jsme se ptali středočeského radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého (STAN).

Jaká je aktuální situace se spoji ve Středočeském kraji, je stále dost řidičů?

Omikron už nám ve veřejné dopravě dělá docela paseku. K pondělku jsme měli 170 řidičů autobusů nemocných nebo v karanténě. Například v pondělí jsme měli výpadky na pěti linkách a museli jsme odřeknout 18 spojů.

Udělal kraj nějaká opatření s předstihem, nebo se vše „honí“ na poslední chvíli?

Na celou situaci jsme se připravovali v předstihu, protože z predikcí ÚZIS bylo jasné, co přijde. S dopravci jsme domlouvali operativní náhrady řidičů a strojvůdců, takže dnes jezdí i úředníci, kteří mají platné příslušné zkoušky.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Omikron

Již od počátku ledna je pak posílený dispečink, který operativně řeší výpadky na jednotlivých spojích a zajišťuje vždy do 19:00 předcházejícího dne informace o tom, kde a co nejspíše nepojede. Tyto informace jsou s ohledem na operativnost distribuovány elektronickými médii – přes web, sociální sítě nebo aplikaci PID lítačka.

Jaké spoje jsou tedy prioritní v době kulminace omikronu?

Naší prioritou je jednoznačně udržení školních spojů a spojů vezoucích cestující do práce a z práce.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Žena s příznaky

Jaký je výhled do budoucna, kdy by se měla situace vracet k normálu?

Pokud se naplní predikce ÚZIS a Ministerstva zdravotnictví, mohli bychom se k normálu začít vracet okolo poloviny února.

Jaká je komunikace s novým ministrem dopravy Martinem Kupkou, je to změna k lepšímu oproti superministrovi Havlíčkovi?

Na tuto otázku musím odpovědět, že je to jako nebe a dudy. Ministr Kupka je v problematice velmi dobře orientovaný, navíc ministrem dopravy není na vedlejšák a hlavně – samosprávy, tj. kraje a obce vnímá jako své partnery, nikoli jako podřízené či nepřátele.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Nemocnice

Souhlasíte se snížením slevy na jízdné, které nedávno pan Kupka oznámil?

Jednoznačně souhlasím. Já bych byl v redukci slev dokonce ještě radikálnější a vrátil bych se k úpravě, která platila před rokem 2018, tj. že se žákovské slevy vztahovaly pouze na cestu do školy a ze školy.

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články