Stejně jako čárové kódy, i papírové cenovky hlásí svůj konec. Billa zavádí novou ekologickou technologii, která ušetří zaměstnancům spoustu času.
Technologie se neustále posouvají dopředu, a tak některé vychytávky, na které jsme zvyklí, se budou měnit od základu. Nedávno jsme vám na webu Události247 přinesli informaci o konci čárových kódů. Ty budou nahrazeny QR kódy a zákazníci budou mít možnost si je načíst a následně si přečíst detailní informace o produktech. Společně s čárovými kódy se teď zákazníci supermarketů budou muset rozloučit i s klasickými papírovými cenovkami. Jaká technologie je nahradí?
Billa hlásí konec papírových cenovek
Billa, která patří mezi nejpopulárnější obchodní řetězce u nás, má momentálně v Česku 275 prodejen a neustále roste. Na popularitě by jí mohlo přidat i nové rozhodnutí definitivně skoncovat s tradičními papírovými cenovkami a nahradit je digitálními verzemi. Tento krok má nejen usnadnit aktualizaci cen, ale také snížit dopad na životní prostředí a přispět k efektivnějšímu provozu prodejen. V neposlední řadě přináší digitální cenovky i možnost zobrazit více informací o daném produktu.
Změnu cenovek zaručeně ocení i pracovníci supermarketů, kterým značně ušetří práci. Sám si vzpomínám, když jsem brigádně pracoval v jednom z velkých obchodních řetězců. Cenovky se musely měnit každý týden – minimálně na pultech s masem a pomazánkami. Každý týden šly do akce nové produkty a ty, které v akci byly minule, se vrátily zase na svou původní cenu.
Pro zaměstnance to znamenalo vytisknutí nových cenovek, jejich nastříhání, vyřazení starých cenovek a jejich nahrazení těmi novými. Spotřeba papíru byla obrovská a tento úkon byl více než otravný. Můžu tak s klidem na srdci říct, že digitální cenovky udělají radost každému zaměstnanci supermarketu.
Jen samé výhody
Přechodem na digitální displeje se obchodní řetězce nejen vyhnou plýtvání, ale také sníží spotřebu tonerů a dalších tiskových zdrojů. Redakce Událostí247 zjistila, že Billa díky tomuto kroku navíc ročně zachrání 743 stromů a vyhne se tak plýtvání, proti kterému usilovně bojuje už dlouhá léta. Zavedla například i prodeje tašek se zlevněným ovocem, a potraviny, které se neprodají, míří do potravinových bank. Jak jsme se mohli dočíst v online časopise České statistického úřadu, jen v Brně vyhodí průměrný obyvatel za rok přibližně 37,4 kilogramu potravin. Kolik jich pak asi musí vyhazovat některé obchody.
Cenovky v digitální verzi, které Billa připravuje, jsou jasně čitelné a mohou zobrazovat i doplňující informace, například QR kódy s detaily o produktech. V neposlední řadě, jak jsem již zmiňoval, tato technologie umožní rychlou reakci na změny v cenové politice, čímž zaměstnancům ušetří spoustu času. Je jisté, že zavádění moderních technologií bude brzy implementováno do všech českých supermarketů a my, jakožto zákazníci, se na tyto změny musíme co nejdříve připravit. Ekologické a technologické inovace jdou ruku v ruce a pevně věřím tomu, že toto nebude jediná změna, která nás čeká.
Co na tento krok říkáte?


