Čekáte dopis z České pošty? Budete na něj čekat déle, než jste původně mysleli. Jde o nový systém doručování zásilek

Po zdražení služeb přichází další nemilá zpráva pro všechny zákazníky České pošty. Týká se délky doručování zásilek.

i Zdroj fotografie: JiriMatejicek/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Redakce Událostí247 nedávno informovala o několika změnách, které se udály ve službách České pošty. Především šlo o zdražování, které nastalo ve 2 vlnách a týkalo se jak dopisů, tak balíků. Od dubna pak tento státní podnik zavedl další změny. A ani tentokrát lidi příliš nepotěší.

Dopisy se budou doručovat déle

Jedná se o nový způsob doručování dopisů, který začal platit od 1. dubna. Změny se dotknou ekonomicky posílaných zásilek. Jak redakce Událostí247 zjistila na webu České pošty, nově se tyto dopisy již nebudou automaticky doručovat následující den po jejich podání, jako tomu bylo dříve. Podle nového modelu se k nim doručovatelé mohou dostat až za několik dnů, nejpozději do týdne.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Využíváte služeb České pošty? Za běžné věci se teď budou platit astronomické částky. Připravte se

iZdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
Prioritní dopisy se budou nadále doručovat následující pracovní den po dni podání

Tento nový systém se vztahuje na všechny zásilky podané v ekonomickém režimu, tedy jak ty obyčejné, tak doporučené. U těch, které jsou v režimu prioritní, ale nadále platí pravidlo, že se budou doručovat následující pracovní den.

Důvodem této změny má být podle vyjádření podniku fakt, že objem posílaných dopisů se trvale snižuje. Snížená frekvence doručování by pak měla přispět k vyšší efektivitě a třeba i úsporám České pošty. Ta se totiž dlouhodobě potýká s finančními problémy. Podle předloňského vyjádření ministra vnitra Víta Rakušana jí dokonce hrozila insolvence, jak redakce Událostí247 ověřila na webu Ministerstva vnitra.

Mnozí lidé si na služby České pošty stěžují

Nutnost využívat služby České pošty dlouhodobě klesá. Většinu komunikace lze vyřešit online a doručování balíků dnes zajišťuje kromě České pošty i několik soukromých dopravců. I tak ale na poštu musí lidé čas od času zavítat. Jak nicméně redakce Událostí247 zjistila, mnozí jsou s jejími službami nespokojeni.

Česká pošta rozjela drsné zdražování. Nejvíce na to doplatí senioři, ti budou platit až dvakrát více peněz

iZdroj fotografie: Depositphotos
Mnozí Češi Českou poštu nemají příliš v oblibě

Problémem je například již zmíněné zdražování. Ale nejen to. Jak jsme zjistili na webu spotřebitelské organizace dTest, mnozí si stěžují také na nedoručení balíku či doporučeného dopisu, přestože v daný čas byli doma. To je přitom podle zkušeností redakce Událostí247 poměrně častý problém. Za nás by se tak pošta měla zaměřit právě na řešení těchto potíží. Když už chce zdražovat a zpomalovat doručování dopisů, měla by to vyvážit alespoň zkvalitněním svých služeb.

Co si o novém systému doručování zásilek myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články