Rekordně vysokou pokutu udělili kontroloři Energetického regulačního úřadu tomuto dodavateli energií. Svými nekalými praktikami poškodil spousty lidí.
Redakce Událostí247 již dříve přinesla informace o různých praktikách dodavatelů energií, kteří se tak snaží zvýšit své zisky a získat od lidí více peněz. Mnozí například nedodržují dohodnuté fixace cen či se dopouští dalších nešvarů. Naštěstí však nezůstávají bez potrestání. Energetický regulační úřad (ERÚ) jim za tyto prohřešky pravidelně uděluje vysoké sankce. Aktuálně potrestal dalšího dodavatele.
Jedná se o dodavatele energií Elgas Energy
Jak redakce Událostí247 zjistila z oficiálního vyjádření ERÚ, společnost se dopustila závažného porušení práv spotřebitelů. Konkrétně šlo o desítky pochybení jako například drastické zvýšení záloh na energie, které v některých případech dosáhly mnohonásobku původních částek. Klienti tak mnohdy museli za dodávky energií náhle platit i desetitisícové částky.
Dále kontroloři zjistili četné problémy v reklamačním řízení. Některé stížnosti společnost vůbec neřešila, jiné se táhly dlouhé měsíce. Jak přitom redakce Událostí247 ověřila na webu dTest, zákon dodavatelům energií nařizuje vyřešit reklamace nejpozději do 15 dnů. Pokud to nestihnou, musí po uplynutí této lhůty lidem vyplácet každý den stovky korun jako náhradu.
Pokuta dosáhla rekordní výše
Na webu ERÚ jsme dále zjistili, že sankce pro společnost Elgas Energy činí rekordních 6 milionů korun. To je skutečně vysoká částka, a to i v kontextu dalších pokut. Například za celý loňský rok ERÚ udělil dodavatelům energií sankce v celkové výši 14,3 milionu korun. A vše nasvědčuje tomu, že letošní rok v tomto ohledu ten loňský převýší. Jen za první 4 měsíce již kontroloři udělili sankce ve výši 9 milionů korun, včetně zmíněné 6milionové pokuty pro Elgas Energy.
Podle redakce Událostí247 je určitě dobře, že se ERÚ prohřešky dodavatelů energií zabývá a adekvátně je trestá. Konkrétně v případě Elgas Energy došlo skutečně k zásadnímu poškození velkého množství lidí, o čemž ostatně vypovídají i stížnosti klientů, kteří se s žádostí o radu obrátili na spotřebitelskou organizaci dTest. Určitě je podle nás tedy pozitivní, že ERÚ reaguje důrazně. Ještě důležitější je však zavést takové podmínky a mechanismy, které podobné případy do budoucna znemožní.
Jakého dodavatele energií využíváte vy?


