Zákazníci se v poslední době musí vyrovnávat s nejrůznějšími novinkami, které na ně v prodejnách čekají.
Psali jsme třeba o tom, že Ministerstvo průmyslu a obchodu se chystá uzákonit povinné elektronické účtenky. Ty by měly nahradit stávající papírové verze. Všechny účtenky by se pak lidem měly ukládat do jedné aplikace, kde by je mohli pohodlně najít. Tištěné verze by byly k dispozici jen na vyžádání.
Jedna novinka za druhou
Víte od nás i to, že si lidé v některých obchodech musí zvykat na nákupy bez klasických košíků. Zákazníci se tak často musí spokojit buď s velkým nákupním vozíkem, nebo košíkem na kolečkách. Ten je však pro mnohé nepohodlný a těžký na manipulaci. Proto raději cestou k pokladně poberou jen pár nezbytných věcí do ruky. Řetězce se ovšem hájí tím, že košík na kolečkách je příjemnější. S tím však někteří zákazníci nesouhlasí.
„Přece když jdu třeba jen pro mléko a pečivo, nepotřebuji k tomu velký koš na kolečkách nebo vozík,“ řekl Událostem247 pan Ivan z Kolína. Jednou z motivací po tyto změny by mohla být snaha přimět nenápadně zákazníky, aby nakupovali více věcí, a tím v obchodě utratili více peněz. Lidé totiž mívají tendenci nákupní košík opticky naplnit. U větších košů by tedy mohli dělat klidně i větší nákupy, než původně zamýšleli.
Konec sporů o ceny u pokladny
Nedávno přišel s novinkou jeden z největších obchodních řetězců. Zákazníci, kteří chodí nakupovat do Billy, se musí připravit na to, že už u zboží nenajdou klasické papírové cenovky. Jak uvedl server TN, postupně je totiž nahrazují cenovky digitální. Jedním kliknutím je díky tomu možné změnit najednou cenu u jednotlivého zboží ve všech obchodech. Papírové cenovky postupně mizí z prodejen Billa od konce loňského roku.
Zákazník tak má jistotu, že cena na cenovce u produktu mu bude vždy účtována také na pokladně. Předejde se tím případným sporům při chybách v rámci přeceňování. Digitální cenovky už fungují třeba v řetězcích Albert, Lidl, Penny nebo Kaufland. Ne všichni zákazníci však mají radost. Ke konci papírových cenovek v obchodech se pro Události247 vyjádřila i paní Marie z Příbrami. „Všechno je teď moderní a elektronické. Nelíbí se mi to, podle mě je to strašné,“ říká zákaznice.


