Majitelé těchto aut mají nárok na 320 000 Kč. Pokud si o ně ale neřeknou, nikdo jim je nedá

Zákazníci, kteří chtějí jít s dobou, kupují elektromobily v domnění, že dělají dobrou věc. Ukazuje se však, že online propojení vozu a výrobce není vždy ideální.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Majitelé aut, kteří nechodí na pravidelné prohlídky, dostávají od výrobce upozornění. Pokud na ně nereagují, může se jim stát, že se jim jednoho dne jejich auto nerozjede. Upozornil na to web AutoŽivě. Pokud si řidiči auto opravili jinde, než v autorizovaném servisu, nechá jim automobilka zkrátit dojezd.

Chyby posílá online

S posledně popsaným problémem má zkušenosti Tesla, která už několikrát zkrácení dojezdu využila proti někomu, kdo se odmítl „podrobit“ doporučeným opravám nebo výměnám, píše dále AutoŽivě. Dalším bičem je také zamknutí možnosti dobíjet ze Superchargeru, což je jedna z největších výhod Tesly. Někteří majitelé Tesly Model S a X mají zase zkušenost s tím, že jejich vůz měl po poslední aktualizaci mnohem menší dojezd. 

iZdroj fotografie: Matej Grochal / Creative Commons / CC BY-SA
Automobilka Tesla čelí kritice kvůli podezření z toho, že záměrně zkracuje životnost baterií ve svých autech

V některých případech to údajně došlo tak daleko, že museli majitelé vozidel zakoupit novou baterii. Takový nákup však vyjde podle AutoŽivě na 300 tisíc korun. Kdyby však majitelé elektromobilů zašli na diagnostiku, asi by se nestačili divit. Zjistili by totiž, že baterii i přes varování nic není a dá se normálně používat, připomíná web. Poškození majitelé těchto aut už se ozvali a na společnost Tesla podali žalobu. Pokud by se ovšem neozvali, nepřipadalo by v úvahu, že by jim automobilka případné peníze vyplatila z dobré vůle.

Tesla už má se soudy zkušenosti

Není to poprvé, co je Tesla hnána před soud kvůli zhoršení parametrů vozu aktualizací softwaru, připomíná web Novinky. V červenci roku 2021 zaplatila 1,9 milionu dolarů, tedy 41,2 milionu korun, jako vyrovnání za dočasné snížení maximálního napětí baterie u 1743 Modelů S. Velkou část těchto peněz tvořily náklady na právní zastoupení. Majitelé vozů tehdy obdrželi každý 625 dolarů, což činilo 13 500 korun. Nabízí se však možnost, že poškození majitelé mohou dostat celou částku, tedy přibližně 320 tisíc korun, na které mají koneckonců nárok.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Někteří řidiči se už s automobilkou v minulosti soudili

Mě tedy zaujalo, že náhrada zničené baterie přijde až na 15 tisíc dolarů, tedy na 325 tisíc korun, tak nechápu, proč celé auto stojí nad milion, když se tvrdí, že elektromobil je výrobně levný a cenu děla baterie,“ uvedl v internetové diskusi jeden ze čtenářů. „Elektromobil mám jen chvíli, je pravda, že pořízení je trošku dražší, ale zatím jsem spokojený. Kdyby se mi ovšem stalo to s tou baterií, neváhal bych a určitě bych chtěl vrácení peněz,“ řekl Událostem247 Jarek Hemala z Brna.

Vlastníte elektromobil? Dejte nám vědět dole v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články