Neviditelný technický problém, který vás může stát život: Každé třetí auto má tuhle vadu, v podstatě jde o jízdu smrti

Zatímco některé závady na autě jsou relativně neškodné, jiné mohou způsobit pořádné nepříjemnosti či dokonce ohrozit řidičovo zdraví.

i Zdroj fotografie: ŠJů / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Některé vady na autě řidič pozná okamžitě. Jiné poruchy o sobě ale dlouho nedají vědět. O to horší následky ale mohou mít. Zatímco v některých případech může dojít k vážnému poškození motoru, jindy dokonce auto může jednoho dne vypovědět službu a nechat svého majitele na silnici ve štychu. V těch vůbec nejhorších situacích pak dokonce určité neviditelné technické problémy mohou řidiče stát život.

Některé problémy se objevují plíživě

Mnozí řidiči spoléhají jen na pravidelné servisní prohlídky a jindy automechaniky nevyhledávají. Takový postup se však nemusí vyplatit. Některé problémy či defekty totiž mohou laici rozpoznat jen obtížně. Pravidelná kontrola odborníkem se proto určitě vyplatí a lidé tak alespoň mohou být v klidu, že je vše v pořádku a každá cesta jejich vozem není tak trochu jízda smrti.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Pravidelný servis auta se řidičům vyplatí

Velká část řidičů však podle všeho prevenci závad na svém vozu neřeší. Jak uvádí web AutoŽivě, podle statistických údajů má asi 10 procent aut na silnici vadné tlumiče a dalších téměř 20 procent má tlumiče vykazující známky určitého opotřebení. Poškozené tlumiče přitom mohou být velmi nebezpečné. Způsobují totiž prodlužování brzdné dráhy, zhoršují přilnavost vozidla na vozovce a zvyšují riziko aquaplaningu, upozorňuje web iDnes. V podstatě lze tedy říct, že téměř každé třetí auto má vadu, která představuje hazard se životem.

Rizikové jsou i jiné závady

Zejména u starších aut může nastat celá řada poruch. Častým problémem bývá například degradace pryžového řemenu či pohonu alternátoru k dobíjení vozidla, píše web TN. Opotřebení a nutná výměna však časem postihne také další komponenty. „Opotřebení a životnost komponentů nejsou pouze otázkou délky jejich používání, ale i celkového užívání vozidla, podmínek provozu a podobně. Intervaly výměn se navíc mění i v čase na základě dlouhodobého testování a jízdních zkoušek,“ cituje web TN mluvčího automobilky Škoda Auto Pavla Jinu.

Velmi nebezpečné je například také poškození brzdového systému či únik výfukových nebo jiných jedovatých plynů do prostoru řidiče, dodává web Hospodářské Noviny. Pokud auto takové závady má, neprojde pravděpodobně ani servisní technickou prohlídkou. Řidiči by tak raději měli problémy řešit zavčas. Pokud nechají některé potíže zajít příliš daleko, může se totiž stát, že už bude pozdě a auto se kvůli vysokým nákladům ani nevyplatí opravovat.

Jezdíte se svým autem na pravidelné prohlídky k mechanikovi, nebo servis navštívíte pouze v případě závady? Dejte nám vědět dole v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články