Podfuk na diváky v živém vysílání: Televize Barrandov na nás vydělávala obrovské sumy peněz

Doba moderních technologií s sebou kromě mnoha výhod přináší také řadu nástrah. Jednou z nich jsou podvody, které na lidi číhají nejen na internetu, ale i v televizi.

i Zdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
                   

Podvodníků, kteří se lidi snaží nejrůznějšími způsoby obrat o peníze, stále přibývá. Zatímco na pochybných internetových stránkách či při telefonátech podvodných prodejců už jsou lidé ostražití, v případě televizního pořadu by možnost okradení napadla jen málokoho. Také proto je dobré mít na paměti 2 roky starý případ z televize Barrandov, která na lidech vydělávala obrovské sumy peněz. O případu informoval Janek Rubeš na svém youtubovém kanálu Kluci z Prahy.

Televize diváky lákala na výhry v soutěžním pořadu

Jednalo se o pořad Rychlá hra, který v živém vysílání televize Barrandov uváděla i několik hodin denně. Tato hra přitom lidi obírala o desetitisíce korun a jednalo se tak doslova o podfuk na diváky v živém vysílání. Lidé mohli do televize zavolat a vyhrát peníze za správné odpovědi na mnohdy velmi snadné otázky. Jak se nicméně ukázalo, šance na výhru byla extrémně nízká. Mnoho volajících tak namísto s výhrou skončilo s vysokými účty za telefonní hovory.

Diváci po zavolání navíc často ani nebyli přepojeni do vysílání. Tímto způsobem televizní stanice z naivních sledujících vylákala mnoho peněz. Výjimkou nebyli ani lidé, kteří ve hře utratili desetitisíce korun v naději, že ztracené sumy po výhře získají zpět. Namísto toho ale byli oklamáni a stali se oběťmi pěkného podvodu.

Neetické chování stálo televizi věrné diváky

Poté, co byly nekalé praktiky televize Barrandov odhaleny, vyvolal případ vlnu kritiky. Mnoho diváků bylo oprávněně pobouřeno a zklamáno. Stanice, které důvěřovali, je totiž vědomě obírala o našetřené peníze. Televize následně pořad z vysílání stáhla, pro mnoho lidí se ale již stala nedůvěryhodnou.

Velký podvod v přímém přenosu: Televize Barrandov na svých divácích vydělávala neslýchaným způsobem

Jakýkoli postih je však velmi komplikovaný. Jak upozornil web iRozhlas, za tvorbou pořadu stála společnost Telemedia InteracTV Production Home Limited, která je registrována na Kypru. Firma navíc již v minulosti dostala od českých úřadů hned několik pokut za klamavé praktiky a své dřívější pořady. Lidé by si tak měli dávat pozor a být ostražití, aby na podobné podvody v budoucnu nenaletěli.

Zdroj: Kluci z Prahy, iRozhlas

Stali jste se někdy obětí podvodu na internetu či v televizním vysílání? Napište nám své zážitky do komentářů

Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Martin Dvořák
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články