Utajovaný trik Lidlu: Kdo si na něj nedá pozor, ten zaplatí na každém nákupu klidně o stovky korun navíc

Pro mnohé lidi je nakupování v obchodních řetězcích rutinou. Stále by se však měli mít na pozoru. Kvůli některým trikům obchodníků se jim totiž může nákup pěkně prodražit.

i Zdroj fotografie: Aljona83 / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

Mnozí obchodníci se na své zákazníky snaží vyzrát nejrůznějšími triky. Prodejci si jsou totiž vědomi toho, že lidé rádi nakupují ve slevách, a proto se často snaží dát do akce širokou škálu zboží. Některé utajované triky, jež používá například Lidl, už jsou však přes čáru a mnozí se proti tomu bouří.

Lidé bez chytrého telefonu mají v Lidlu smůlu

V dnešní době se mnoho supermarketů snaží modernizovat své služby a většina z nich nabízí klientské karty. Některé řetězce však již ve své rádoby modernizaci došly tak daleko, že zákaznické karty přestaly zcela využívat a slevy nabízí pouze majitelům mobilních aplikací. Jedním z nich je i Lidl, jak píše web PrahaIN.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Lidl nabízí některé slevy pouze pro majitele mobilní aplikace. Podobně jako třeba Albert

V praxi to vypadá tak, že existují slevy, které jsou zkrátka jen pro uživatele mobilní aplikace. Kdo ji nemá, ten má smůlu. Znevýhodněna kvůli tomu může být třeba starší generace, která často nemá chytrý telefon a je tak odkázána na pomoc svých blízkých. Své zákazníky tím přitom řetězec tak trochu zneužívá. V podstatě je totiž dotlačí k tomu, aby mu poskytovali data, jež pak obchodníci mohou využít k marketingovým účelům, jak upozornily Události247.

To však není jediný problém, se kterým se zákazníli v Lidlu aktuálně mohou potýkat. Stížnosti se vyrojily také kvůli způsobu uvádění jednotkové ceny na zboží. Cenovka na štítku totiž podle všeho nemusí být vždy skutečnou částkou, kterou za produkt člověk zaplatí. Může to být cena za jednotku hmotnosti, například 100 gramů, případně se může jednat o speciální nabídku pro členy určitého programu. A právě toho nyní řetězec evidentně naplno využívá.

Na tuto fintu by si lidé měli dát pozor

O věci informuje web Life24. Pro ilustrování problému server uvádí zkušenost ženy z Benátek nad Jizerou, která takto v prodejně Lidlu naletěla při nákupu jahod. Cena 22,90 korun ji při představě, že se jedná o částku za kilogram, přišla lákavá a jahody proto do košíku přihodila. Vůbec si přitom nevšimla drobného písma, které specifikuje, že cena jahod je uvedena za 100 gramů. „Jela jsem proto zpátky do obchodu, ale na cenovce byla opravdu malým písmenem větička, že cena platí za 100 gramů,“ cituje Life24 poškozenou ženu.

Sleva 0 procent: Nákupní řetězce lákají zákazníky na falešné slevy

Lidé by proto měli být při nakupování nejen v Lidlu obezřetní a raději si všechny údaje na cenovce důkladně prostudovat. Kdo si totiž na tento trik nedá pozor, ten může být u kasy nemile překvapen a na každém nákupu zaplatí klidně o stovky korun navíc.

Lidl se ostatně s problémy souvisejícími se slevami potýkal i v minulosti. Události247 informovaly o případu, kdy se v jedné z prodejen řetězce objevila potravina ve slevě. Za oranžovou cedulkou lákající na akční slevu však byla bílá, standardní cedulka s naprosto totožnou cenou. Evidentně se tak nejednalo o slevu, ale pouze o snahu řetězce nalákat lidi na rádoby zlevněné zboží.

Nakupujete rádi ve slevách? Napište nám o tom do komentářů pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články