Za používání Facebooku budou Češi platit: 319 Kč měsíčně

Bezplatné používání sociálních sítí bylo dosud pro uživatele samozřejmost. To se však může již brzy změnit.

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Facebook patří k celosvětově nejoblíbenějším sociálním sítím. A jinak tomu není ani v Česku. Podle letošního průzkumu patří k těm vůbec nejpopulárnějším. Jak píše web Novinky, spolu se sítí YouTube ho pravidelně využívá skoro 90 procent Čechů. Nyní však hrozí, že lidé v evropských zemích by za používání Facebooku mohli začít platit.

Používání Facebooku jen za poplatek?

Tato věc se může brzy stát realitou. Jak navíc informovaly Události247, kromě Facebooku by stejná pravidla měla platit i pro další oblíbenou síť, Instagram. Obě totiž spadají do skupiny Meta Platforms. Placené verze by však měly pro uživatele zásadní výhodu. Díky nim by totiž lidé mohli sociální sítě využívat zcela bez reklam. Jak na webu Seznam Zprávy shrnul redaktor Miloš Čermák, Meta by v podstatě nabídla placený přístup „výměnou za to, že zmizí personalizované a cílené reklamy“.

iZdroj fotografie: Martin Dvořák pro Události247
Facebook patří k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě

A kolik by to tedy stálo? Nejedná se rozhodně o nízké částky. Na počítači by měsíční předplatné stálo 10 eur, tedy asi 245 Kč. Na chytrých telefonech pak dokonce ještě o 6 eur více, v přepočtu tedy zhruba 319 korun, píše web Novinky. Důvodem vyšší ceny mají být poplatky obchodům s aplikacemi Google a Apple. Ročně by tedy předplatné vyšlo na několik tisíc korun, což skutečně není málo peněz. Zvlášť v dnešní době, kdy inflace vyhnala ceny veškerých produktů a služeb nebývale vysoko.

Důvodem jsou evropské regulace

Přestože se může zdát, že hlavním cílem předplatného je generování příjmů, není tomu úplně tak. Klíčovým motivem pro zpoplatnění Facebooku či Instagramu je reakce na stále přísnější regulační politiku EU. Evropské regulační orgány poslední dobou věnují značnou pozornost velkým online platformám, zejména v oblasti sběru a využívání uživatelských dat pro cílenou reklamu. A právě na to chce Meta reagovat.

Ostatně, právě přísná pravidla EU jsou podle všeho důvodem, proč společnost Meta v Evropě dosud nespustila svou novou síť Threads, píše web iDnes. Zdá se tak, že nabídnutím varianty sociální sítě bez reklam se Meta snaží uspokojit obavy regulátorů týkající se soukromí a zajistit si tak na evropském trhu, který je pro ni velmi lukrativní, klidnou budoucnost.

Byli byste ochotni za používání Facebooku platit? Dejte nám vědět, co si o nápadu myslíte

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články