Mnozí lidé kvůli chybě obchodního řetězce Billa přišli při jediném nákupu i o stovky korun.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
V dnešní době, kdy již všechno počítají a kontrolují stroje spoustu lidí ani nenapadne, že by je v obchodě okradli o peníze. Zdá se však, že vše si raději dvakrát přepočítat se stále vyplatí. Příkladem je obchodní řetězec Billa, který takto lidi obíral o peníze, aniž by o tom zákazníci vůbec věděli.
Za jediný nápoj zaplatili lidé o 18 korun víc
Na případ, který se týkal prodejen Billa na Slovensku, upozornil web PlusJedenDeň. Tato oblíbená síť supermarketů v důsledku chyby účtovala zákazníkům nesprávné částky. Konkrétně se tak dělo u nápojů v plechovkách. Místo aby bylo za zálohu na plechovku účtováno standardních 15 centů, lidé zaplatili 89 centů. To je přitom téměř šestkrát tolik a rozdíl mezi správnou a chybnou částkou činí asi 18 korun. Zajímavé pak je, že problém se netýkal také nápojů v PET lahvích, na které se rovněž vztahuje 15 centů vysoká záloha, připomíná web Export.
Billa na tento problém obratem reagovala uveřejněním chyby na svém oficiálním webu. Zároveň obchodní řetězec poškozené zákazníky ubezpečil, že jim rozdíl v ceně samozřejmě vrátí zpět, informuje web PlusJedenDeň. Jediným požadavkem je předložení původní účtenky. Každý, kdo ve slovenských prodejnách Billa v poslední době nakupoval, by se tak měl přihlásit. Prodejce mu pak všechnu škodu zpětně proplatí.
Případy chybných cenovek se v minulosti objevily i v Česku
Hned na několik případů narazili před několika lety inspektoři České obchodní inspekce v obchodech Tesco, informoval tehdy web iDnes. Rozdíly cen byly přitom mnohdy skutečně markantní. Třeba 200 gramů velké balení kávy namísto avizovaných 119,90 korun stálo 279,90 korun. Sadu nádobí si pak mnoho zákazníků v domnění, že zaplatí akčních 1 139 korun koupilo za 2 290 korun.
Zdá se však, že na obzoru se rýsuje novinka, která by mohla podobným chybám předejít. Řeč je o digitálních cenovkách, které nově začíná zavádět například obchodní řetězec Lidl. „Díky centrálnímu systému budou všechny změny na cenovkách, ať už se bude jednat o cenu, složení, gramáž či jiné parametry, upravovány automaticky. Informace uváděné na cenovkách budou tedy jednotné ve všech prodejnách a ušetří zaměstnancům až 400 hodin práce ročně,“ přiblížil inovaci pro web Deník mluvčí Lidlu Tomáš Myler.