Běžné auto, které měl kdysi v garáži kdekdo. Dnes stojí přes 1 000 000 Kč. Sběratelé o něj mají velký zájem
Není žádnou novinkou, že věci, které jsme dříve používali jako běžné spotřební zboží, mohou časem získat velkou hodnotu.

Jak Události247 psaly již dříve, ceněné je staré porcelánové nádobí, nebo různě zdobené sklenice, ze kterých jsme denně pili sirup. Dnes se některé druhy tohoto skla dají prodat klidně i za částku 100 000 korun. To samé platí i o různých starých hračkách, také například o poukázkách do Tuzexu a dalších.
Favorit byl velkým průlomem
To, že cena časem roste, se týká také některých modelů starých aut. Nedávno jsme psali třeba o Velorexu, který sice dříve platit za vozítko pro chudé, ale časem se jeho hodnota neskutečně zvýšila. Mezi velmi žádané modely patří Velorex 16/350, který se vyráběl v 60. letech. Na různých prodejních portálech se podle stavu ceny tohoto typu vozítka pohybují od 190 000 korun klidně až k 500 000.

To je pomalu víc, než za co se dá v dnešní době koupit auto nové. Ceněné jsou také některé modely Škoda Favorit. Klasické modely se začaly vyrábět v roce 1987. Pro tuzemský automobilový průmysl znamenal Favorit velký krok vpřed. V zemích bývalého východního bloku se stal po Ladě Samaře teprve druhým zástupcem aut nižší střední třídy s koncepcí předního pohonu, který nebyl licencí zahraničního modelu.
Kabriolet, který jen tak někdo nemá
Kromě klasických modelů Favorit si mohli zákazníci koupit také třeba Škodu kombi, Forman, Pick-up nebo kabriolet MTX Roadster. Právě poslední jmenovaný je jedním ze starších aut, která dnes mají neobvykle vysokou hodnotu. Vůz vyráběla firma Metalex, která byla na Škodě nezávislá. Metalex se původně zabýval stavbou formulí a úpravami závodních aut a motorek. MTX Roadster je vlastně kombinací Škody Felicia a MTX Cabrio.

MTX Roadster lidé poprvé viděli v roce 1990. Protože ho bylo vyrobeno pouhých 200 kusů, jedná se o velkou raritu. Základní cena se při začátku prodeje pohybovala okolo 300 000 korun. Jak redakce Událostí247 dohledala, na dnešním trhu s veterány se cena velmi zachovalých kusů pohybuje v rozmezí několik stovek tisíc až po více než jeden milion korun. Za milion MTX Roadster nabízí například prodejce na slovenském Bazoši.