O tom, že práce prodavače či prodavačky není vůbec jednoduchá, psaly Události247 již několikrát. Nemalý podíl na tom mají také zákazníci.
Často se stává třeba to, že si berou zboží přímo z palet, což by ovšem neměli. Může to být nebezpečné. Děje se tak většinou v případech, kdy zboží v regálu chybí a bude se teprve doplňovat. Na paletách tak čeká, že ho zaměstnanci vybalí. Na to se však často nakupujícím nechce čekat, a proto se obslouží sami. To ovšem může některé zaměstnance obchodu rozčílit.
Zákazníci jsou líní zboží vracet tam, kde ho vzali
Dalším, hodně častým nešvarem, je to, že si zákazník vybere nějaké zboží, dá si ho do vozíku, ale za chvíli si jeho koupi rozmyslí. Logicky by měl daný výrobek vrátit tam, kde ho vzal. To však v tu chvíli už může být třeba až na druhé straně prodejny, a to je pro některé nakupující problém. Zboží, třeba mražený špenát, tedy položí do nejbližšího regálu, u kterého zrovna stojí, třeba mezi čokolády, a jdou dál nakupovat. Spoléhají se na to, že zboží uklidí některý ze zaměstnanců.
Ano, to se dá očekávat, ale prodavači a prodavačky mají i tak plné ruce práce a někdy to trvá opravdu dlouho, než na odložený výrobek narazí a vrátí ho tam, kam patří. Pokud je to třeba sušenka nebo třeba kus oblečení, potom to, že leží nějakou dobu mimo svůj regál, samozřejmě nevadí. Často se ovšem jedná o mražené či chlazené zboží, nebo o takové výrobky, které se při vyšších teplotách mohou rychle kazit.
Zboží se musí vyhodit
Když k takové situaci dojde, daný výrobek už se do prodeje vrátit nesmí. Zákon o potravinách (č. 110/1997 Sb.) zakazuje prodávat zákazníkům výrobky s prošlým datem minimální trvanlivosti. To samé by ovšem mělo platit v těchto případech, takže prodejny si takové zboží musí prostě odepsat. Velmi často se stává, že zákazník nechtěné zboží odloží až na poslední chvíli do regálů, které jsou u pokladen.
Kromě toho, že se tak spousta výrobků musí vyhazovat, přidělává to další práci zaměstnancům prodejen. Události247 oslovily i prodavačku Milenu K. z Prahy z nejmenovaného obchodní řetězce. „Hrozně mě to štve, to víte že jo. Pak to máme srovnávat a přidává to nám zaměstnancům práci. Upřímně, každý, kdo v obchodě neumí vrátit zboží do správného regálu a neumí se chovat, by neměl mít právo nakupovat,“ řekla.
Vracíte vždy zboží tam, odkud jste ho vzali?

