Kdo nakupuje v obchodních řetězcích, se musí mít na pozoru: Takhle nás okrádájí o peníze. Ani si toho nevšimnete a přijdete o ně

Stává se vám, že v obchodech utratíte víc, než jste původně chtěli? Možná je to kvůli trikům, které využívají obchodníci. Zjistěte, o co jde, ať už jim příště nenaletíte.

i Zdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Způsobů, jak se obchodníci snaží vylákat ze zákazníků více peněz, je nespočet. Obchodní a marketingoví experti často využívají různé psychologické triky, aby v lidech navodili pocit, že zboží zkrátka musí mít. Dejte si na to při nakupování v obchodních řetězcích dobrý pozor. Ani si toho nemusíte všimnout a v obchodě utratíte víc, než jste měli v plánu.

Slevový útok hned na začátku

Možná jste si všimli, že hned na začátku jsou v mnohých obchodních řetězcích dlouhé regály se zlevněným zbožím. Jak píše web Kupi, tyto slevy nejenže ztíží orientaci v obchodě. Zároveň také podněcují ke zvýšenému utrácení, neboť působí dojmem výhodného nákupu.

Provalilo se, jak nás obchodní řetězce obírají o peníze. Na jediném nákupu přijdete o stovky Kč a ani si toho nevšimnete

To ale není jediný případ, kdy se obchodníci snaží zákazníky obalamutit pomocí slev. Jak již dříve upozorňovaly Události247, mnozí prodejci nedodržují zákon, který jim ukládá povinnost uvádět na cenovkách informaci o nejnižší ceně za posledních 30 dnů. Snadno se tak lidem může stát, že podlehnout dojmu výhodného nákupu, ale ve skutečnosti se o nijak závratnou slevu nejedná. Tím je obchodníci v podstatě okrádají o nemalé peníze.

Na jaké další triky lze v řetězcích narazit?

Události247 v minulosti informovaly také o dalším triku, který spočívá v umístění produktů. V regálech se totiž v úrovni zraku často objevují dražší, značkové produkty. Ty jsou tak neustále na očích a pokud zákazník neví o levnějších alternativách nebo spěchá, sáhne po nich. Výrobci za umístění těchto produktů na výhodném místě dokonce platí takzvané regálné, jak píše web Kupi.

iZdroj fotografie: Daniela Beránková pro Události247
V úrovni očí bývají často ty nejdražší produkty

V neposlední řadě pak mohou sehrát nemalou roli i různé vůně či hudba. Člověka to možná ani nenapadne, na jeho podprahové vnímání mají ale tyto detaily značný vliv. Například v řetězcích prodávajících oblečení tak často hraje hudba evokující atmosféru nakupování ze známých filmů. V supermarketech, zejména pak v pekárenském oddělení, je zase kladen důraz na vůně, jež spotřebitele navnadí k nákupu, dodává web Kupi.

Nakupujete podle seznamu, nebo podle momentálního rozpoložení a chuti? Napište nám do komentářů

Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články