Kdo si pořídí špatné auto, ten skončí v exekuci a přijde o všechny svoje peníze. Hrozí to všem Čechům

Ne vždy může pořízení ojetého auta skončit podle představ. Až později totiž někteří lidé mohou zjistit, že se nákupem dostali do pěkných problémů.

i Zdroj fotografie: Rotimi8/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Češi jsou dlouhodobě známí pro svoji lásku ke starým a ojetým autům. Jak psaly Události247, vozový park tuzemských řidičů je pátý nejstarší v Evropské unii. Například loni dosahoval průměrný věk auta v Česku 16,2 roku. Důvod, proč si lidé kupují a následně dlouho drží stará auta, je nasnadě – nákup ojetiny je finančně výhodný. Zároveň s sebou však pořízení staršího auta nese také několik rizik.

Nákup starého auta se může vymstít

Mezi ty nejčastější neduhy patří stočené tachometry či zamaskované závady. Jak píše web TN, například u oblíbeného auta Škoda Octavia skryté odhalil průzkum společnosti carVertical poškození z minulosti u téměř 50 procent vozů. Jen o něco méně častý, zhruba v rozsahu 46 až 47 procent, byl pak problém u dalších oblíbených modelů, jako je například Škoda Superb nebo Volkswagen Golf. Stočený tachometr byl pak obvykle u 2 až 3 procent zmíněných aut. Vůbec nejvyšší podíl, 4 procenta zjistil průzkum u auta Audi A4, dodává web TN.

Provoz starých aut je pro lidi stále výhodný. Podle experta Pokorného má Česko vozový park neadekvátní produkci aut

Hojně využívaný je i trik, kdy si prodejce vymyslí historii auta. Vůz v těchto případech dovezen ze zahraničí, typicky z Německa, kde bylo mnohdy bourané či jinak poškozené. V Česku je pak ale nabízeno jako skvělé auto, které nikdy nebylo havarované a opravované v autorizovaných servisech, popisuje praxi web iDnes. Bohužel to nejsou jediné nešvary prodávaných ojetých aut.

Někteří si mohou koupit i auto s exekucí

Jak upozorňuje web Autosalon, podle dat organizace Sdružení na Ochranu Vlastníků Automobilů (SOVA) je v současné době exekucí zatíženo více než 800 tisíc Čechů. Mnozí z nich se zoufalou situaci snaží řešit třeba prodejem auta. To však může být problém, především tedy pro kupujícího. Se se rozhodně nejedná o minoritní problém pár jednotlivců dokazují čísla z letošního roku. Od ledna do května se na SOVA obrátilo 37 lidí, přičemž průměrná výše škody byla více než 6 milionů korun, jak pro server Autosalon řekl předseda SOVA Zbyněk Veselý.

iZdroj fotografie: Martin Strachoň / Creative Commons / CC-BY-SA
Koupě ojetého auta s sebou přináší řadu rizik

Pokud si lidé takovéto auto pořídí, spolu s ním získají také exekuci. Kvůli tomu pak mohou přijít o koupené auto, které exekutor zabaví, a tím také o své peníze. Počítat s tím, že by peníze od dlužníka, respektive prodávajícího zpětně dostali, je totiž velmi naivní. Jedinou radou, jak se těmto komplikacím vyhnout, tak je vždy před koupí zkontrolovat, zda auto nefiguruje v registru exekucí.

Kupujete si ojetá auta? A jak si prověřujete, že údaje o nich jsou pravdivé? Podělte se s námi o své tipy v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Martin Dvořák
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články