Kdo v obchodě používá samoobslužné pokladny, musí zpozornět: Přicházíte kvůli tomu o velké sumy peněz a ani o tom nevíte

Při nákupech se v prodejnách stále častěji setkáváme s tím, že pokladen s pokladními ubývá a nákupy si musíme markovat sami.

i Zdroj fotografie: Wolfmann / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Události247 už dříve informovaly, že v českých obchodech v poslední době výrazně přibývá samoobslužných pokladen. Obchodníci díky nim nemusí zaměstnávat tolik pokladních a ušetří tak nemalé peníze na mzdách. Lidé se však při platbě u samoobslužné pokladny mohou setkat třeba s tím, že po nich stroje chtějí spropitné.

Samoobslužné pokladny jsou terčem různých nejasností

O novince informoval loni v létě slovenský web Čas. Jedné ze zákaznic se stroj zeptal, zda nechce k výsledné částce přidat i spropitné. Nabídl dokonce několik možností v rozmezí od 15 do 20 procent z celkové ceny nákupu. Lidé jsou však většinou zvyklí, že spropitné dávají konkrétnímu člověku, který jim službu poskytl. Takto ale ohodnotí pouze stroj a peníze připadnou obchodnímu řetězci, což dělat nechtějí.

Jeden omyl u samoobslužné pokladny a vzápětí může přijít vězení až na několik let, varuje policie

Upozornili jsme však i na to, že při tomto typu placení přibývá podvodů. Samoobslužné pokladny jsou totiž často příležitostí pro zloděje, jak projít se zbožím ven bez placení. Kvůli tomu jsou pak obchody podezřívavé vůči mnoha nevinným zákazníkům, kteří přišli poctivě nakoupit. Někomu se může drobnější zboží v nákupním vozíku zatoulat například pod kabelku nebo batoh a takové nedopatření pak následně musí vysvětlovat strážníkům.

Obchody prodávají zboží, které váží méně, než by mělo

Některé obchody však mají fintu, jak mohou zákazníky připravit o peníze. Na případ upozornila zákaznice Eva Ikomidu v rámci svého blogu na serveru Seznam Médium. Vše začalo tím, že se rozhodla tentokrát svůj nákup namarkovat na jedné ze samoobslužných pokladen. Neustále se však objevovaly nějaké chyby a pokladna pípala, takže přivolávala prodavačku, která měla tento úsek na starosti.

iZdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
Občas obchody prodávají pečivo s nižší hmotnosti

Samoobslužná pokladna zapípala, i když zákaznice do taškové zóny odložila namarkované pečivo. Jak jí prodavačka vysvětlila, bylo natolik lehké, že ho pokladna nezaznamenala. Znamená to tedy, že nám obchody prodávají pečivo o menší hmotnosti, než by mělo být. Nemusí se navíc jednat jen o pečivo. „Ani mě to nepřekvapuje, vždyť v poslední době stojí celkově kvalita potravin v obchodech za nic, tak proč by nás nešidili ještě na obyčejném pečivu,“ řekla Událostem247 paní Andrea.

Co si o tom myslíte vy? Dejte nám váš názor vědět v komentářích dole pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Martin Dvořák
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články