Konec elektromobilů v Česku je za rohem: Tohle nedopadne dobře, přesvědčte se sami

I přes řadu ekologických výhod k rozvoji elektromobility nedochází tak rychle, jak by mnozí očekávali. Důvodů je hned několik.

i Zdroj fotografie: JAn Dudík/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

Elektromobily v poslední době získávají obrovskou popularitu. Nyní však stojí před novými výzvami. Výrobci sice stále přichází s efektivnějšími nabíječkami či bateriemi disponujícími delší dojezdovou vzdáleností. Na druhou stanu se ale objevuje pořád mnoho překážek a nevýhod, které s sebou využívání elektroaut přináší.

Zásadní jsou klimatické podmínky

Že bateriím nesvědčí extrémní výkyvy teplot není žádná novinka. Nikoho tak nepřekvapí, že toto pravidlo platí i pro baterie v elektromobilech, jejichž kapacita se tak snižuje. Rozhodně přitom nejde o zanedbatelný rozdíl. Jak vyplývá z informací uvedených na webu Novinky, dojezd při teplotách -1 až -7 stupňů Celsia se může oproti dojezdu při teplotě 21 stupňů Celsia lišit i o více než 30 procent.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Pro rozvoj elektromobility je hustota sítě nabíječek zcela zásadní

Pokud se tedy do Česka vrátí tuhé zimy, je konec elektromobilů za rohem. Nikdo totiž nechce, aby ho jeho auto nechalo ve štychu a tak si raději pro jistotu bude chtít pořídit klasické auto na benzin či naftu, u kterého toto nebezpečí nehrozí. A to i přes chystaný konec prodeje nových aut se spalovacími motory, který má nastat v roce 2035, připomíná web TN. Nejeden Čech si tak pomyslí, že tohle nedopadne dobře.

Češi se do elektromobilů nehrnou

Důležitým faktorem pro rozvoj elektromobility je hustota sítě nabíjecích stanic. V tomto ohledu jsme až donedávna zaostávali. Jak nicméně píše web ČT24, podle aktuálních údajů má Česko v poměru na počet bateriových aut mnohem hustší síť, než je v Evropě běžné.“ To je ale právě ta potíž. Zatímco nabíječky rostou jak po dešti, s elektroauty už je to horší.

Známý obchodní řetězec dělá velké změny na parkovištích. Zákazníci budou překvapeni

Jak ostatně uvádí web Newstream, na konci června bylo v tuzemsku registrováno pouze něco málo přes 18 tisíc elektrovozů, což je po Slovensku druhé nejnižší číslo v celé Evropské unii. A to není všechno. Více než tři čtvrtiny těchto aut jsou totiž registrované na firmy. Je tak evidentní, že obyčejní Češi se do koupě elektroaut příliš nehrnou. A už vůbec ne lidé z vesnic. Skoro 40 procent elektromobilů je totiž registrováno v Praze.

V poslední době navíc ubývá výhod, kterých si až dosud mohli majitelé elektroaut užívat. Jak například informovaly Události247, mnoho supermarketů v Česku ruší možnost nabít si zde své vozy po dobu nákupu zdarma a lidé tak za tuto službu již budou muset platit. Kromě toho pak vedení hlavního města nedávno přišlo s plánem zrušit možnost bezplatného parkování elektromobilů v Praze, píše web Aktuálně.

Myslíte si, že se v dohledné době zvýší zájem Čechů o elektromobily? Podělte se s námi o svůj pohled na věc v komentářích pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články