O obchodním řetězci Billa se zjistily hrozně věci. Zákazníci něco podobného nečekali, jde o naprostou podpásovku

V poslední době platí, že bychom při nákupech měli dávat pozor na to, jestli se zlevněné zboží skutečně vyplatí.

i Zdroj fotografie: horslips5/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Už dříve jsme upozornili třeba na to, že obchodní řetězec Lidl označuje zboží v akci oranžovou cenovkou, aby to pro zákazníky bylo přehledné. Takto byla například zvýrazněna také cena u rýže basmati. Podle oranžové cedule byla její původní cena 39,90 a po slevě jen 34,90. V minulosti se na sociálních sítích objevil i příspěvek, na kterém je však vidět, že za oranžovou cenovkou je klasická bílá a na ní je úplně stejná cena.

Pokuty šly do milionů

I když je to zakázáno, falešné slevy nabízejí obchody i nadále. Česká obchodní inspekce rozdala vysoké pokuty za to, že prodejny zákazníky lákaly na slevy zboží, které ve skutečnosti vůbec nezlevnilo, ale naopak ještě zdražilo, jak píše web Novinky. Nejvyšší částku musely v letošním třetím čtvrtletí zaplatit oblíbené řetězce Billa a Lidl. Nejde navíc o jedinou fintu, kterou obchodníci využívají, aby ze zákazníků vytáhli peníze.

Přišlo se na to, jak nás obchodní řetězce potichu okrádají každý den o peníze. Nemluví se o tom

iZdroj fotografie: DMCGN/ Creative Commons / CC-BY-SA
O falešných slevách se v poslední době hodně mluví v médiích

Bille uložila inspekce ve čtvrtletí dohromady sedm pokut v celkové výši 940 000 korun. Lidl dostal pět pokut, a to dohromady za 867 000, Penny Market musí zaplatit tři pokuty v celkové výši 240 000 korun. Na čtvrtém místě tohoto nelichotivého žebříčku skončilo Tesco s pěti sankcemi za celkem 167 000 korun. Menší postihy v řádu desítek tisíc korun uložila inspekce ještě řetězcům Hruška, Coop a Albert. Pokuty se ve většině případů týkají prohřešků z loňských kontrol.

Kečup ve slevě vyšel dráž

Například Billa, která dostala nejvíce pokut, při kontrole loni v březnu v prodejně v Praze na regálu u kečupu Heinz uváděla prodejní cenu 44,90 a avizovala akci 40 procent, s tím že cena „dříve“ byla 74,90. Současně řetězec uváděl nejnižší cenu za posledních 30 dnů, a to 39,90 koruny. Výše procentuální slevy nebyla počítána z nejnižší ceny výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy, píší dále Novinky.

Přišlo se na to, jak nás velké obchodní řetězce každý den okrádají o spoustu peněz. Ani si toho nevšimnete

iZdroj fotografie: IgorCalzone1 / Creative Commons / CC-BY-SA
Billa slíbila nápravu

Z postupu Billy vyplývá, že sice správně podle zákona uváděla poslední nejnižší cenu za 30 dní, ovšem slevu počítala z jiné „dřívější“ nebo „běžné ceny“. „Já do Billy chodím často, protože ji mám nejblíž od svého bytu. Protože jsem v důchodu, snažím se samozřejmě nakupovat ve slevách. Nenapadlo mě ale, že nás i po tom novém zákonu klamou,“ řekla Událostem247 paní Mirka z Brna. Billa své pochybení připustila a slibuje nápravu. 

Co si o tom myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Jiří Klimenský
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články