Statisíce majitelů aut budou v roce 2024 platit brutální poplatek. Vyhnout se tomu nepůjde. Dotkne se to i vás?

Provoz auta není nic levného. Od letoška však někteří lidé budou muset sáhnout ještě hlouběji do svých kapes.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Vláda minulý rok schválila novelu zákona o povinném ručení. Přináší ovšem změny, které se motoristům moc líbit nebudou. V rámci novely totiž dojde ke zvýšení minimálního limitu krytí z 35 milionů na 50 milionů korun, jak jsme informovali na Událostech247. Řidiči, kteří dosud měli pouze nižší pojistku si tak připlatí.

Za neplacení ručení hrozí pokuty

Pokud vám povinné ručení skončilo a nemáte zaplacené nové, je zde jedna důležitá věc. Měli byste vědět, že řidiči musí zaplatit za dny, kdy ručení neměli platné, poplatky do garančního fondu, které vymáhá Česká kancelář pojistitelů, jak jsme na Událostech247 psali nedávno. Sankce se u osobních autse pohybují od 30 korun až do necelých 100 korun denně v závislosti na velikosti vozidla. Pokud řidiče zastaví policie a zjistí, že nemá ručení zaplaceno, může dostat pokutu až 40 tisíc korun.

Majitelé těchto aut budou už od 1. ledna 2024 platit poplatek 8500 Kč. V některých případech to může být i víc

Povinné ručení musí platit každý provozovatel vozidla. Letos si čeští řidiči navíc za pojištění o dost více připlatí. Jak upozornil web TN, statisíce z nich totiž nemají fixované ceny, a skončí jim tak smlouvy s částkami, které zaplatili v roce 2023. Pojišťovny zdražováním podle odborníků reagují nejen na větší nehodovost a růst cen náhradních dílů, ale také na zvyšování mezd. Podle ekonomů budou ceny pojištění růst i nadále. Řidiči by si proto měli své smlouvy fixovat.

Letos mě překvapili slevou, říká řidič

Mladému řidiči, který minulý rok platil za pojištění 9500 korun, se letos podle TN  tato služba zvedla na více než 10 tisíc, i když nebyl účastníkem žádné dopravní nehody. Právě mladí řidiči patří totiž podle pojišťoven do skupiny rizikových klientů. Povinné ručení však letos zdražuje i bezúhonným řidičům. I když ještě v roce 2019 platili ročně průměrně čtyři tisíce korun, letos už je to o 600 korun víc. Někteří řidiči však mohou mít štěstí.

iZdroj fotografie: Jiří Erben / Creative Commons / CC-BY-SA
Povinné ručení musí mít každé auto

Mám auto o obsahu 2.0 a loni jsem platil za pojištění 6300 korun. Letos jsem před vypršením pojistky oslovil svou pojišťovnu a nabídli mi slevu, takže letos to mám jen za 6120 korun,“ popsal Událostem247 pan Roman z Brna. Kromě povinného ručení si někteří šoféři platí i havarijní pojištění a náklady se jim tak mohou vyšplhat i na několik tisíc ročně. Řidiči za havarijní pojištění platí v průměru mezi 8 až 11 tisíci korunami, připomíná TN.

Kolik platíte za povinné ručení vy? Podělte se o to s námi v komentářích pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články