Mnohé řetězce lidem dávají možnost, jak při nakupování ušetřit velké sumy peněz. Na oplátku za to ale něco chtějí.
Lidl patří mezi nejrozšířenější supermarkety v Česku. Jak redakce Událostí247 ověřila na webu Lidlu, v Česku provozuje přes 300 prodejen. Mnozí lidé mají tento řetězec rádi mimo jiné i pro velké slevy, díky nimž zde na nákupech mohou ušetřit nemalé peníze. Ne všichni ale možná ví, že tyto akční nabídky nejsou pro každého. Využít je mohou jen někteří zákazníci.
Do Lidlu jedině s věrnostní aplikací
Zatímco některé akce mohou využít všichni, jiné jsou určeny pouze pro členy věrnostního programu Lidl Plus. Jak redakce Událostí247 ověřila v aktuálním letáku Lidlu, třeba polotučné mléko řetězec členům programu nabízí se 45procentní slevou. A kulatý gril mohou věrní zákazníci pořídit namísto za 899 korun jen za 599 korun, tedy o 300 korun levněji. Ti, jež o této možnosti nebudou vědět a do programu zapojeni nebudou, tak mohou zbytečně utratit víc, než by museli.
Členství v programu má však své podmínky. Tou hlavní je, že se do něj mohou zapojit pouze majitelé chytrých telefonů. Jedinou možností, jak se členem programu stát a slevy využívat, je totiž skrze mobilní aplikaci Lidl Plus. Jak ostatně řetězec deklaruje na svém webu: „Bez chytrého telefonu není využití výhod Lidl Plus možné.“
Je však třeba podotknout, že ačkoli za členství v těchto programech lidé nic platit nemusí, tak úplně zadarmo to přece jen není. Jak redakce Událostí247 již dříve upozornila, řetězce díky těmto aplikacím sbírají cenná data o svých zákaznících, jejich preferencích a nákupních zvycích. A tyto údaje pak využívají k různým marketingových aktivitám a snaze ještě více zvýšit svůj zisk.
Věrnostní aplikace jsou čím dál častější
Nutno podotknout, že zákazníci Lidlu zdaleka nejsou jediní, kteří věrnostní aplikace musí využívat, pakliže chtějí mít na slevy nárok. Jak redakce Událostí247 zjistila z dat loňského průzkumu agentury Incomind, v průměru je každý Čech členem 14 věrnostních programů. To je o 2 víc než kolik autoři průzkumu naměřili v roce 2021. Co do využívanosti pak v celkovém součtu převažují programy zaměřené na nákupy potravin. Tím vůbec nejvyužívanějším je program sítě lékáren Dr. Max, následuje řetězec Tesco a pak Lidl.
Podle redakce Událostí247 je pochopitelné, že lidé chtějí na nákupech ušetřit co nejvíce. Fakt, že mnohé řetězce tuto možnost podmiňují vlastněním chytrého telefonu a nainstalování mobilní aplikace, je podle nás ale dost nešťastný. Například pro seniory to totiž může být velká překážka. Přitom právě ti mnohdy patří mezi skupiny lidí, jež nemají peněz nazbyt a snaží se uspořit každou korunu. Podle nás by tak slevy měly být jednoduše dostupné všem bez ohledu na to, zda mají chytrý telefon.
Co si o věrnostních programech podmíněných vlastněním chytrého telefonu myslíte vy?


