V květnu zemřelo při dopravních nehodách zatím 44 lidí, z toho bylo osm motorkářů. Podle experta jde většinou o čtyřicátníky.
„Tradičně se tvrdí, že těmi takzvanými sebevrahy za řidítky motocyklu jsou mladí lidé ve věku 20 až 25 let,“ uvedl pro Události247 dopravní expert Roman Budský. „V posledních letech ale vidíme, že výrazně narůstá počet mrtvých motorkářů z řad mužů především ve středním věku, tedy 40 až 45 let. Příčiny nehod ale bývají odlišné. U mladých jde o řidičskou nezkušenost, osobnostní nezralost a mnohdy i vědomé vyhledávání rizik a adrenalinu,“ vysvětlil Budský pro Události247.
Starší řidiči neodhadnou své možnosti
U řidičů ve středním věku se podle experta jedná většinou o muže, kteří si plní klukovské sny. „Dostali se třeba k penězům, mohou si koupit pořádnou motorku a v podstatě si začínají užívat. Bohužel ale přenášejí za řidítka motocyklu zvyky řidičů automobilů. Tyto dvě reakce jsou ale přece jen trošku odlišné. Znamená to, že majitelé velkých motorek, i když jsou to zkušení, lidsky vyzrálí čtyřicátníci, tak mohou zareagovat naprosto špatně na to nebezpečí, které se před nimi objeví,“ doplnil pro Události247 dopravní expert.
Během května evidovali policisté zhruba 8,5 tisíce dopravních nehod, které 44 lidí nepřežilo. Dalších 125 lidí se zranilo těžce a téměř 2100 lehce. S výjimkou lehkých zranění jde ve srovnání s loňským květnem o mírný pokles. Předběžnou bilanci sdělil Českým novinám Jan Straka z ředitelství dopravní policie.
Počet obětí nehod na motorce se každý rok zvyšuje
Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patřilo stejně jako v jiných měsících nevěnování se řízení a nesprávný způsob jízdy. U nehod s tragickými následky to byla nepřiměřená rychlost, píší České noviny. Nehody v květnu nepřežilo 16 řidičů osobních automobilů a tři spolujezdci, jeden řidič nákladního auta a tři spolujezdci, osm motorkářů a jeden spolujezdec na motorce, sedm cyklistů a pět chodců, uvádí České noviny.
I když počty dopravních nehod s účastí motocyklistů každý rok klesají, stále se jich v Česku stane ročně více než tři tisíce. Jen loni to bylo 3 129 nehod, to je o 3,3 procenta méně než v roce 2020, informuje o tom Deník. Klesající počet nehod ale automaticky neznamená nižší počet obětí. V roce 2021 zemřelo na českých silnicích 78 motorkářů, píše dále Deník. Oproti roku 2020 je to nárůst o 21. Celkově byl ze 470 zemřelých motoristů každý šestý motorkář, uvádí Deník.