Díky jednoduchému triku šetří v obchodě tisíce Kč na jediném nákupu. Podvod, nebo díra v systému?

Ušetřit chtějí lidé po celém světě, nejen v České republice. Někteří kvůli tomu neváhají sáhnout i k nezákonným činnostem.

i Zdroj fotografie: Wolfmann / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Události247 informovaly například o tom, jak Češi vyzráli na samoobslužné váhy. Stačí, když si naváží třeba méně zeleniny, než pak skutečně mají v pytlíku. Pokladní takto při markování na pokladně při kontrolním převážení zboží zjistily i 30 korun rozdíl oproti skutečné ceně. Obchody také evidují podvody při nákupech, kdy si zákazník díky službě Scan&Go namarkuje sám a pak jen zaplatí u stojanu.

Zákazníci využívají slabin ve všech obchodech

Jak jsme na Událostech247 psali už dříve, tuto službu nabízí například obchodní řetězce Globus, Kaufland nebo Tesco. „Při namátkových kontrolách se naštěstí nestává moc často, že zákazník má v košíku zboží, které si nenamarkoval, ale už jsme třeba zjistili, že na seznamu chyběl dražší rum, nebo velké balení pracího prášku,“ řekla k tomu Událostem247 Ivana K., která pracuje v prodejně Globus v Brně. Případy takových podvodů se však vyskytují i v dalších zemích. 

V obchodech nakupují zcela zdarma: Češi objevili revoluční způsob, jak se vyhnout platbě u samoobslužných pokladen

Například v Německu si 37letý muž kupoval v obchodě sýr se slevou. Pracovník ostrahy si však všiml toho, že zákazník slevový štítek přelepil z jiného zboží a proto na nepoctivé chování upozornil personál prodejny. Psali jsme, že muž vinu popřel, ale později se na policejní stanici ke všemu přiznal a vyvázl s pokutou a podmíněným trestem. V České republice by za podobné jednání lidem hrozil postih. Jak jsme upozornili, přestupky proti majetku upravuje zákon č. 251/2016 Sb., konkrétně paragraf 8. 

Pronesl i elektrokolo

Na samoobslužných pokladnách také nepoctiví zákazníci často také schovávají zboží mimo skenery, přelepují čárové kódy nebo při vážení označují jiné produkty. Riziko krádeže je tedy u tohoto typu pokladen až o 75 procent vyšší, upozornil web Kupi. Většina těchto lidí krade jen drobnosti, zejména pečivo, ovoce a zeleninu. Existují však i případy, kdy škoda šplhala do tisíců. Našli se totiž i odvážlivci, kteří přes samoobslužné pokladny pronesou třeba elektrokolo.

iZdroj fotografie: Daniela Beránková pro Události247
Zákazníci se často snaží namarkovat si méně zboží, než si s sebou reálně odnesou

Jednou se mi stalo, že jsem si do košíku zapomněla na scaner načíst tekuté mýdlo a zrovna na mě vyšla namátková kontrola, myslela jsem, že se propadnu hanbou. Naštěstí jsme se s paní prodavačkou domluvily a odešla jsem bez postihu,“ popsala Událostem247 paní Hanka svou zkušenost z nákupu v Tescu. Protože obchody potřebují snižovat celkové náklady, budeme se s pokladnami bez obsluhy setkávat stále častěji, dodává web Kupi.

Co si o podobném chování myslíte vy? Podělte se s námi o váš názor v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články