Lidl prodával svým zákazníkům nekvalitní šunt. Oblíbená potravina není ve skutečnosti tím, za co ji Lidl vydával

Lidl má téměř po dvou letech opět problém s jednou ze svých potravin. Není ve skutečnosti tím, za co ji řetězec vydává.

i Zdroj fotografie: Stephen McKay/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Ačkoliv ceny potravin stále rostou, nezdá se, že by společně s nimi rostla i jejich kvalita. Ba naopak – stále častěji vás naše redakce Událostí247 informuje o produktech, které jsou závadné a musely být staženy z prodeje. Bohužel, dnes tomu nebude jinak – tentokrát nekvalitní potravinu prodával oblíbený řetězec Lidl. Ačkoliv její obal tvrdil, že obsahuje určité procento masa, ve skutečnosti to byla lež.

Lidl prodával nekvalitní potravinu

Jdeme do obchodu, nakoupíme si pár produktů, ale domů si místo nich doneseme úplně něco jiného. Možná vám to nedává smysl, ale s velkou pravděpodobností se vám to stalo taktéž. Jasně, když si koupíte anglickou slaninu a donesete si ji domů, nijak se nezmění. Co se však změnit může, je složení produktu. Ona jeho etiketa totiž může tvrdit, že obsahuje tolik a tolik masa, ale skutečnost je bohužel jiná. Něco podobného se teď stalo zákazníkům oblíbeného řetězce Lidl.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Jak informovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce, konkrétně se jedná o Maďarský guláš Pikok. Ten by podle etikety měl obsahovat 62 % masa, ale ve skutečnosti obsahoval jen 46,5 %. „Výrobek obsahoval méně masa, než bylo uvedeno na obalu. Maso nebylo ve formě kousků masa, ale ve formě mletého masa,“ udává SZPI na svých webových stránkách.

Brněnský Lidl zákazníkům prodával zkažené hovězí maso

iZdroj fotografie: SZPI
Maďarský guláš od Lidlu neobsahoval tolik masa, kolik sliboval

Ve většině případů jde pochopitelně o chybu dodavatele – samotný řetězec nemůže a ani nebude otevírat a kontrolovat kvalitu každého výrobku, který prodává. Jednoduše věří dodavateli a když zjistí, že jeho výrobky mají nevyhovující kvalitu, naváže spolupráci s jiným dodavatelem. Jenže v tomto případě jde o privátní značku Lidlu, u které by si na kvalitě měl dát skutečně záležet. Skutečnost toho, že Lidl takové výrobky prodává, pak pochopitelně naštvala mnoho zákazníků.

Do Lidlu chodím ráda a tohle mě opravdu zklamalo. Podobný výrobek jsem si nikdy nekoupila a ani nekoupím, i přesto mě ale mrzí, že spotřebitelé dnes nemohou věřit téměř ničemu. Je jedno, kam půjdu nakoupit, všude jsou lživé informace na etiketách, všude se setkám s falešnými slevami nebo s nekvalitními potravinami. Čtu o tom dennodenně,“ řekla Událostem247 Lucie D. z Prostějova.

Nejde o nic nového

Je možné, že někteří by nad tímto průšvihem mávli rukou a řekli si, že o nic nejde. Jde přece jen o chybu, chyby se stávají a Lidl se ponaučí. Jenže bohužel, nejde o první takovou kauzu, které Lidl čelí. V minulosti už několikrát čelil podobné kritice za zavádějící označování složení u výrobků z jeho portfolia. Úplně stejný případ se odehrál už v roce 2023, kdy o něm, stejně jako teď, informovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce.

Chodíte nakupovat do Lidlu? Zjistilo se, jak nás tam na jediném nákupu připravují o obrovské sumy peněz. Sotva si toho všimnete

iZdroj fotografie: Ben Skála/ Creative Commons / CC-BY-SA
Lidl musí zapracovat na kvalitě svých produktů

Rozdíl mezi deklarovaným a skutečným obsahem masa je natolik zásadní, že podle vyjádření dozorového orgánu jde o jasné a závažné klamání spotřebitele. Je tak jisté, že by měl Lidl, zvlášť u svých privátních značek opravdu dbát na kvalitu výrobků.

Setkali jste se někdy s podobným problémem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články