Oblíbený internetový obchod otevírá první prodejny. Nízké ceny a obrovský výběr, lidé už se nemohou dočkat
Oblíbený internetový obchod, který má miliony zákazníků po celém světě, se rozhodl k zásadnímu kroku. Brzy otevře svou první kamennou prodejnu.

Levné diskontní obchody Češi milují a jejich počet u nás je toho jasným důkazem. Český trh je pro zahraniční hráče velmi lákavým písečkem, a tak není divu, že jich sem expanduje stále více. Nedávno to byl například řetězec Woolworth z Německa, brzy by to zase mohl být velký hráč z Asie. Módní gigant Shein totiž již brzy otevře svou vůbec první kamennou prodejnu a jeho zákazníci si tak už nebudou muset zboží objednávat přes internet a čekat týdny na to, než jim dorazí domů.
První kamenná prodejna Shein
Asijský módní gigant Shein plánuje na listopad významný krok – poprvé ve své historii otevře stálý kamenný obchod. První prodejna se objeví v pařížském obchodním domě BHV Marais, na který naváže rozšíření do dalších francouzských měst. Podle vedení Sheinu byla Francie zvolena jako ideální trh pro tento experiment díky svému „globálnímu vlivu v módním průmyslu“. Cílem je otestovat, jak si online značka, která si vybudovala obrovskou základnu zákazníků na internetu, povede ve světě kamenného prodeje.

Shein, který vznikl v Číně a nyní sídlí v Singapuru, je znám především jako symbol rychlé módy. Od roku 2008, kdy začal působit na trhu, si získal miliony zákazníků po celém světě a spoustu jich má i v Česku. Ti si obchod nemohou vynachválit a až na občasně delší čekání na zásilku se většinou nesetkávají s žádnými problémy. „Miluji to, že je tu tolik různých stylů a střihů oblečení na výběr a ne jen oblečení, ale i jiných krásných produktů. Určitě doporučuji navštívit,“ píše ve své nedávné recenzi zákaznice Nikola. Podobných recenzí má přitom e-shop hned miliony.
Časem možná i v Česku
I když se Shein těší u zákazníků velké oblibě, je nutno podotknout, že kontroverze se mu nevyhýbá a v posledních letech se setkává i s kritikou. Odborníci například upozorňují na neférové pracovní podmínky v továrnách, negativní dopady na životní prostředí i na obcházení evropských regulačních pravidel. Testy z Jižní Koreje dokonce prozradily, že některé výrobky mohou obsahovat vysoké množství karcinogenních chemikálií.

I přes všechny kontroverze se však Shein stále drží na špičce podnikání s módou a stále má miliony příznivců, kteří pravidelně objednávají jeho výrobky. Výše zmíněná expanze pak jasně dokazuje, že Shein nemá v plánu zastavovat, a kdo ví, třeba se jednou jeho kamenná prodejna ukáže i u nás. Český trh je totiž pro zahraniční hráče velmi lákavý a dokazuje to i počet otevřených diskontních řetězců. Než k tomu však dojde, a zda vůbec, pár let to ještě bude trvat.