Česká pošta od 1. dubna zavedla nový způsob odměňování doručovatelů balíků. Vypadá to ale, že přináší víc škody než užitku.
Zaměstnanci České pošty nezažívají právě nejlepší období. Nejprve podnik oznámil, že zruší na 300 poboček a lidé přijdou o práci. Jak připomíná web ČT24, Česká pošta tak chce získat část prostředků potřebných k finančnímu ozdravení podniku. Nejprve pošta své nemovitosti nabídne samosprávám. Na prodej je dvanáct objektů. Dalších třináct pak pošta k odprodeji chystá. Česká pošta od prvního dubna změnila způsob odměňování doručovatelů balíků, píše TN.
Ženě ležel před vchodem drahý kávovar
Teď se podnik rozhodl, že bude své zaměstnance motivovat k lepším výkonům. Změnil proto způsob odměňování doručovatelů balíků, to se ale lidem nelíbí. Čím víc jich pošťák doručí, tím vyšší bude mít výplatu. Nový systém se ale úplně neosvědčil, píše web TN. Doručovatelé totiž přišli na fintu, jak balík „doručit“, i když adresát není zrovna doma. Balík mu jednoduše nechají před domem a podpis příjemce zfalšují, uvádí TN.
Nepříjemnou zkušenost s tím má i paní Jarmila Dufková z Brna. „Měla jsem objednaný dražší kávovar, jenže v den doručení jsem nebyla doma. Místo toho, aby mi pošťák nechal oznámení, kam si mám balík přijít vyzvednout, nechal ho jen tak ležet v našem paneláku, a to přede dveřmi. Bylo obrovské štěstí, že mi ho do večera, než jsem přišla z práce, nikdo neukradl. Když jsem pak volala na depo, odkud balík šel, řekli mi, že u nich je vše v pořádku,“ uvedla pro Události247.
Pošta zrušila tendr na měření zákaznické zkušenosti
„Doručovací systém předtím fungoval tak, že bylo motivováno celé konkrétní depo. Teď jsme to změnili a motivován je za každý doručený balík doručovatel. Momentálně nový systém průběžně vyhodnocujeme. První konkrétní čísla však budeme mít až po ukončeném měsíci. Teprve potom budeme moci zhodnotit, jestli šlo v prvních týdnech o zlepšení,“ řekl Událostem247 k problémům s novým doručováním balíků mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
I přesto, že se Česká pošta snaží ušetřit a chystá se propouštět některé zaměstnance, má na svém webu inzeráty na volné pracovní pozice. Mezi nimi je právě i doručovatel balíků. V rámci šetření však nově vytvořená Centrální nákladová komise, která na České poště funguje od letošního března, doporučila zrušit vypsaný tendr na měření zákaznické zkušenosti u vybraných produktů České pošty. Jeho maximální hodnota na čtyři roky měla být 40 milionů korun, stojí dále na webu.