Policisté kvůli tomu chtějí zavést samostatnou statistiku, aby se tomuto trendu mohli více věnovat. Jezdci si krátí cestu po chodnících a ve většině případů nemají helmy.
Na povinnost nosit přilbu upozorňuje i BESIP, který zároveň přináší i tipy pro bezpečnou jízdu. Podle TN tato vozítka se těší oblibě a s tím přicházejí i problémy. V Pardubicích podle městské policie už jezdci na elektrických koloběžkách srazili chodce, narazili do zdi i poničili auto.
Nehody pod vlivem alkoholu
Na elektrickou koloběžku si podle policistů klidně stoupnou i tři jezdci najednou. Dalším problémem je podle policistů to, že vozítka pak lidé nechávají pohozená na nevhodných místech. „Elektrokoloběžku jsme lovili i z řeky nebo zahrabanou v lese,“ popsala pro TN mluvčí městské policie v Pardubicích Lucie Klementová. V Pardubicích během jednoho měsíce skončili v péči záchranářů čtyři lidé po nehodách na elektrických strojích, z toho tři z nich byli opilí, dodala Klementová.
V Hradci Králové se 25letá žena na elektrokoloběžce během pěti minut srazila se dvěma cyklisty. Informuje o tom iDNES. Ani jeden z účastníků těchto nehod navíc neměl na hlavě helmu, píše dále iDNES. Dechové zkoušky u všech byly negativní. O zázraku může mluvit 20letý kurýr na elektrokoloběžce, který v Brně při odbočování vlevo nedal přednost protijedoucímu autu a nic se mu nestalo. O nehodě informoval Deník.
Chybějící disciplína
„Je to fenomén, který se překotně rozvíjí,“ řekl Událostem247 k elektrokoloběžkám dopravní expert Roman Budský. „Elektrokoloběžky rozhodně nepatří na silnici do dopravního provozu. Mají špatné brzdy a malá kola, která často nebývají ani odpružená. Sebemenší díra proto toho jezdce rozhodí. Navíc bývají často špatně viditelní. Řada lidí si na elektrokoloběžku stoupne, i když předtím nikdy nejeli ani na kole. Tomu odpovídá i jejich stabilita a zkušenost v provozu.“
Tito jezdci jsou podle experta často nedisciplinovaní. „Jezdí běžně v zákazech, po chodnících i po přechodech pro chodce. Je tedy potřeba si vyjasnit, jaké parametry by tato vozítka měla mít, jaké jsou možné kategorie těch elektrokoloběžek z hlediska výkonu motoru, který mají k dispozici a na základě toho určit, jaké budou kladeny nároky na jezdce, kteří budou oprávnění tyto stroje používat,“ zakončil pro Události247 Budský.