Autoživě upozornilo, že pouhá přítomnost rádia ve voze je důvodem k placení koncesionářských poplatků. Je úplně jedno, jestli audio ve voze přehrává písničky, nebo člověk poslouchá zpravodajství veřejnoprávního rozhlasu. Autoweb připomíná, že pokud při jízdě lidé poslouchají rádio, téměř stoprocentně spadají do kategorie, která rozhlasový poplatek platit musí. Za porušení hrozí pokuta.

Proč právě Český rozhlas

Jednodušší to mají rodiny a fyzické osoby – nepodnikatelé, uvádí dále Autoživě. Platí jeden poplatek ve výši 45 korun měsíčně za všechna rádia, která v domácnosti mají. Tedy i za autorádio v rodinném autě. Podnikatelé mají ze zákona povinnost hradit 45 Kč měsíčně za každý rozhlasový přijímač. A tedy i ten, který mají v autě, píše dále Autoživě. Kdo auto používá na podnikání a nemá žádný jiný přijímač, je rádio v automobilu právě to, které podléhá poplatku. 

Poplatky

Motoristický publicista Jiří Hyner Událostem247 řekl, že zpoplatňování jakéhokoliv poslechu audia za jízdy považuje za nenormální a nemravné. Nehledě na problematickou vymahatelnost. „Nechápu, jak si může jakákoliv instituce nechat platit takto paušálně. V autě můžu a někdy potřebuji poslouchat cokoliv. Nemám zájem o vysílání Českého rozhlasu, neposlouchám jej, ať si to nějak technicky zařídí a své programy si zablokují.“

Pokuta za neplacení až 5 000 korun

Jan Gavelčík, moderátor soukromého rádia, poslouchá na cestách za reportážemi rádio zcela cíleně. Událostem247 sdělil, že neladí vlny stanice, pro kterou pracuje, jak by se dalo předpokládat, ale právě Český rozhlas. Prý kvůli aktuálnímu zpravodajství i dalším inspirativním podnětům. S předepsaným koncesionářským poplatkem nemá žádný problém. „Zajímám se o veškeré dění a oni ty mi informace opravdu přinášejí. Takže souhlasím a poctivě platím.“

Autorádio

Český rozhlas má ze zákona právo Čechy sankcionovat, pokud rozhlasový přijímač nepřihlásí, přihlásí ho pozdě nebo ho neoprávněně odhlásí. Rozhlas také může předepsat přirážku 5 000 korun za každý takovýto přijímač, připomíná Autoživě.

"/> Koncesionářské poplatky se vztahují i na rádio v autě | Události247.cz

Češi používající rádio v autě by měli zpozornět. Vztahuje se na ně zvláštní daň, kterou zapomínají platit. Pokuta může pořádně bolet

Povinnost koncesionářských poplatků se vztahuje prakticky na jakýkoliv poslech rádia při jízdě. Podnikatelé musí zaplatit za každý přijímač ve firmě zvlášť.

i

Autoživě upozornilo, že pouhá přítomnost rádia ve voze je důvodem k placení koncesionářských poplatků. Je úplně jedno, jestli audio ve voze přehrává písničky, nebo člověk poslouchá zpravodajství veřejnoprávního rozhlasu. Autoweb připomíná, že pokud při jízdě lidé poslouchají rádio, téměř stoprocentně spadají do kategorie, která rozhlasový poplatek platit musí. Za porušení hrozí pokuta.

Proč právě Český rozhlas

Jednodušší to mají rodiny a fyzické osoby – nepodnikatelé, uvádí dále Autoživě. Platí jeden poplatek ve výši 45 korun měsíčně za všechna rádia, která v domácnosti mají. Tedy i za autorádio v rodinném autě. Podnikatelé mají ze zákona povinnost hradit 45 Kč měsíčně za každý rozhlasový přijímač. A tedy i ten, který mají v autě, píše dále Autoživě. Kdo auto používá na podnikání a nemá žádný jiný přijímač, je rádio v automobilu právě to, které podléhá poplatku. 

Poplatky

Motoristický publicista Jiří Hyner Událostem247 řekl, že zpoplatňování jakéhokoliv poslechu audia za jízdy považuje za nenormální a nemravné. Nehledě na problematickou vymahatelnost. „Nechápu, jak si může jakákoliv instituce nechat platit takto paušálně. V autě můžu a někdy potřebuji poslouchat cokoliv. Nemám zájem o vysílání Českého rozhlasu, neposlouchám jej, ať si to nějak technicky zařídí a své programy si zablokují.“

Pokuta za neplacení až 5 000 korun

Jan Gavelčík, moderátor soukromého rádia, poslouchá na cestách za reportážemi rádio zcela cíleně. Událostem247 sdělil, že neladí vlny stanice, pro kterou pracuje, jak by se dalo předpokládat, ale právě Český rozhlas. Prý kvůli aktuálnímu zpravodajství i dalším inspirativním podnětům. S předepsaným koncesionářským poplatkem nemá žádný problém. „Zajímám se o veškeré dění a oni ty mi informace opravdu přinášejí. Takže souhlasím a poctivě platím.“

Autorádio

Český rozhlas má ze zákona právo Čechy sankcionovat, pokud rozhlasový přijímač nepřihlásí, přihlásí ho pozdě nebo ho neoprávněně odhlásí. Rozhlas také může předepsat přirážku 5 000 korun za každý takovýto přijímač, připomíná Autoživě.

                   

Autoživě upozornilo, že pouhá přítomnost rádia ve voze je důvodem k placení koncesionářských poplatků. Je úplně jedno, jestli audio ve voze přehrává písničky, nebo člověk poslouchá zpravodajství veřejnoprávního rozhlasu. Autoweb připomíná, že pokud při jízdě lidé poslouchají rádio, téměř stoprocentně spadají do kategorie, která rozhlasový poplatek platit musí. Za porušení hrozí pokuta.

Proč právě Český rozhlas

Jednodušší to mají rodiny a fyzické osoby – nepodnikatelé, uvádí dále Autoživě. Platí jeden poplatek ve výši 45 korun měsíčně za všechna rádia, která v domácnosti mají. Tedy i za autorádio v rodinném autě. Podnikatelé mají ze zákona povinnost hradit 45 Kč měsíčně za každý rozhlasový přijímač. A tedy i ten, který mají v autě, píše dále Autoživě. Kdo auto používá na podnikání a nemá žádný jiný přijímač, je rádio v automobilu právě to, které podléhá poplatku. 

iZdroj fotografie: Depositphotos
Poplatky

Motoristický publicista Jiří Hyner Událostem247 řekl, že zpoplatňování jakéhokoliv poslechu audia za jízdy považuje za nenormální a nemravné. Nehledě na problematickou vymahatelnost. „Nechápu, jak si může jakákoliv instituce nechat platit takto paušálně. V autě můžu a někdy potřebuji poslouchat cokoliv. Nemám zájem o vysílání Českého rozhlasu, neposlouchám jej, ať si to nějak technicky zařídí a své programy si zablokují.“

Pokuta za neplacení až 5 000 korun

Jan Gavelčík, moderátor soukromého rádia, poslouchá na cestách za reportážemi rádio zcela cíleně. Událostem247 sdělil, že neladí vlny stanice, pro kterou pracuje, jak by se dalo předpokládat, ale právě Český rozhlas. Prý kvůli aktuálnímu zpravodajství i dalším inspirativním podnětům. S předepsaným koncesionářským poplatkem nemá žádný problém. „Zajímám se o veškeré dění a oni ty mi informace opravdu přinášejí. Takže souhlasím a poctivě platím.“

iZdroj fotografie: Depositphotos
Autorádio

Český rozhlas má ze zákona právo Čechy sankcionovat, pokud rozhlasový přijímač nepřihlásí, přihlásí ho pozdě nebo ho neoprávněně odhlásí. Rozhlas také může předepsat přirážku 5 000 korun za každý takovýto přijímač, připomíná Autoživě.

Diskuze Vstoupit do diskuze
95 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články