První velký obchodní řetězec v Česku se rozhodl pro nákupní revoluci. Zákazníci tam už ve slevách nenakoupí

Společnost oznámila, že přestane tisknout letáky, omezí akční nabídky a místo toho se chce soustředit na dlouhodobě nízké ceny u vybraných produktů.

i Zdroj fotografie: TheGroninger / Creative Commons / CC BY
                   

Makru se daří i v krizi. Na rozdíl od maloobchodních řetězců má totiž vyšší zisky než v minulých letech, a tak se vedení rozhodlo zariskovat a změnit obchodní strategii, psal o tom web Kupi. Společnost Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích, informuje na svém webu.

Slevy neočekávám, říká šéf provozu

Jsme součástí celého řetězce. Před námi je výroba, zpracování a produkce, po nás zase hotely, restaurace, kavárny či maloobchod a všichni jsou zdražením zasaženi. S výjimkou ultračerstvých komodit, proto neočekávám žádné výraznější zlevnění,“ uvedl v rozhovoru pro Seznam Zpávy Jiří Nehasil, který vede ve společnosti Makro provoz a obchod. Tržby Makra na rozdíl od maloobchodu stále rostou.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Společnost kvůli novému programu srovnává ceny a upravuje je podle aktuálních tržních a konkurenčních podmínek

Zatímco v roce 2021 Makro kvůli uzavření stravovacích zařízení spadlo při tržbách 26 miliard do ztráty 13 milionů korun, za loňský finanční rok bude mít hospodářský výsledek kladný, dodává web. V Česku se ve slevách prodá až 60 procent produktů a je tedy v tomto směru lídrem Evropy, připomíná web Kupi. Prodejci nově začali ustupovat od krátkodobých akcí a ceny některých výrobků dlouhodobě snižují, a to nejen u privátních značek.

Nový program se vyplatí především obchodním partnerům

Program Stabilně výhodná cena přináší výhody také pro dodavatele velkoobchodu Makro ČR. „Našim partnerům program umožní úsporu nákladů díky přesnějšímu plánování zásob, alokaci zdrojů a vyšší efektivitě provozu. Zapojeným dodavatelům pomůžeme k růstu tržeb, zlepšení dostupnosti jejich výrobků a vyšší loajalitě k daným značkám,“ uvedl pro Události247 komerční a nákupní ředitel Makro České republiky Vladimir Gnjidić.

iZdroj fotografie: Catarinagafonso / Creative Commons / CC BY
Do nového programu společnost zařadí jak produkty svých privátních značek, tak i nejprodávanější výrobky dodavatelských značek. Navigovat zákazníky se k nim firma chystá speciálními „směrovkami“

Do nového programu Makro zařadí jak produkty svých privátních značek, tak i nejprodávanější výrobky dodavatelských značek. Bude se jednat o klíčové produkty důležité pro podnikání zákazníků z řad gastronomie i maloobchodu, píše na svém webu. „Já sice nejsem podnikatelka, ale kartu do Makra mám už spoustu let a dříve jsem tam chodila často nakupovat. V poslední době už se mi to nezdá tak výhodné, tak uvidíme, co ten nový program přinese,“ řekla Událostem247 Martina Kouřilová z Brna.

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články