Určitá kategorie občanů má nárok na slevu na internet a volání. Stačí vyplnit pár formulářů a ušetřené peníze jsou v kapse
V Česku existuje způsob, jak si snížit náklady za volání, internet a další telekomunikační služby. Moc lidí o této možnosti ale neví.

Každoměsíční platby za volání a internet jsou pro většinu Čechů samozřejmostí a jedním z běžných výdajů. Pro některé však i tyto několikasetkorunové částky představují značnou finanční zátěž. Přitom zde existuje možnost, jak si tyto výdaje výrazně snížit. Ne všichni o tom ví, ale vybraní Češi mají nárok na výraznou slevu.
Volání mohou mít tito lidé levnější
Jedná se o lidi s různými znevýhodněními, jak jsme zjistili na webu Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Příkladem jsou postižení – slevu tedy mohou využít držitelé průkazu ZTP/P nebo lidé, jež pečují o postižené děti. Dále mohou slevu využít ti, jež pobírají příspěvek na péči druhého a vyššího stupně. A slevu na volání či internet dostanou také lidé s nízkými příjmy. Kdo podmínky splní a vyplní formulář s žádostí, peníze dostane.

Konkrétní výše slevy může měsíčně činit až 200 korun a lidem ji od roku 2023 dle nařízení vlády poskytují operátoři O2, Vodafone, T-Mobile a Poda. Podpora je vázaná vždy jen na jednu službu a jednoho operátora měsíčně. Dotyčný si tedy sám zvolí, u kterého z poskytovatelů a na jakou službu, tedy třeba zda na volání, internet a podobně, chce zvýhodnění uplatnit.
O nároku na slevu mnoho Čechů neví
ČTÚ nedávno přinesl zjištění, že tuto slevu na volání, internet a další telekomunikační služby využívá jen velmi malá část těch, jež na ni mají nárok. Specificky se problém týká lidí s nízkými příjmy – z asi 23 tisíc, kteří na příspěvek mají nárok, ho čerpá jen zhruba 300, tedy jen něco přes 1 procento. ČTÚ proto nedávno spustil osvětovou kampaň včetně televizního spotu, jež má tuto možnost více propagovat.

V redakce Událostí247 nás velmi překvapilo, jak málo lidí slevu využívá. Přestože se jedná jen o pár set korun měsíčně, mnohým lidem by to mohlo výrazně pomoci. Osvětovou kampaň úřadu tak považujeme jako skvělý způsob, jak o této možnosti rozšířit povědomí a motivovat lidi k tomu, aby si o slevu řekli.