Češi obešli systém a neplatí parkování. Prochází jim to a policie nic nezmůže. Znáte tenhle trik?
Parkování se v mnoha městech a obcích stává velkým problémem. Řešením je rezidentní parkování, které si ale někde popularitu nezískalo.

Stačí zaparkovat na špatném místě nebo jen jedním kolem vjet na chodník či trávu a musíte počítat s pokutou. Jak jsme psali již dříve, jen za parkování na chodníku může hrozit pokuta 2 500 korun. V případě, že dokonce zaparkujete na trávníku, může vás to stát až 50 000 korun, což se tedy opravdu nevyplatí.
Každá rodina má několik aut
V České republice se na parkování vztahují přísné předpisy, které jsou součástí zákona o silničním provozu. V případě, že řidič nezaplatí parkovné tam, kde je to vyžadováno a přestupek bude řešen ve správním řízení, se může pokuta vyšplhat až na 4000 korun. V domácnostech navíc auta přibývají ve velkém, jak redakce Událostí247 zjistila z informací Českého statistického úřadu (ČSÚ).

V roce 2015 využívalo osobní auto 65,5 procenta domácností, v roce 2021 to už bylo 73,9 procenta. Znamená to, že zhruba 3 ze 4 domácností v Česku v roce 2021 měly alespoň jedno auto. Z tohoto důvodu začaly obce a města parkování regulovat a zavádějí takzvané placené modré zóny neboli rezidentní parkování. To umožňuje fyzickým osobám v dané oblasti nebo vlastníkům nemovitosti zaparkovat auto a za roční poplatek získat parkovací oprávnění.
Pomůže přemalovat značení, radí expert
Například v Brně se za jedno auto platí za rok 800 korun. Za druhé pak však už 8000 a za třetí a další je to 12 000 korun. V Praze rezidenti za jedno vozidlo zaplatí 1200 korun pro velkou parkovací oblast. Tyto částky se však spoustě lidí platit nechce, a proto velmi rychle našli způsob, jak placená místa zcela legálně obejít. Příkladem je třeba parkovací zóna v ulici Kadertova v Praze 8, na které auto skoro nenajdete. Zato na protější straně jich stojí celá řada.

Na síti X na to upozornil účet Parkování v Praze. Problém je, že silnice je úzká a pokud auta stojí tam, kde nemají, je po ní problém projet. Podle odborníka by pomohlo nové značení. „Řešením může být namalovat u protilehlého obrubníku žluté čáry. Souvislá označí zákaz zastavení, přerušovaná pak zamezí stání. S přerušovanou čárou by bylo u chodníku povoleno pouze zastavení za účelem vyložení nebo naložení nákladu a osob,“ řekl Událostem247 dopravní expert Roman Budský.