Jídlo až domů a zadarmo? Češi stále neznají fígl, díky kterému nemusí za pokrmy z donášky vůbec platit

V době zdražování má stále méně lidí dostatek financí, aby si mohli dopřát jídlo v restauracích. Donáškové služby mohou být v některých případech výhodnější variantou.

i Zdroj fotografie: Dezidor / Creative Commons / CC BY
                   

Zdražování dopadá v letošním roce úplně na vše. Od energií přes pohonné hmoty až po potraviny. I proto zvýšily své ceny výrazně také restaurace, což odrazuje stále více zákazníků. Mnohé podniky proto budou muset skončit, jak Události247 informovaly zde. Řada lidí, kteří si občas chtějí dopřát hotové jídlo, proto využívá raději donáškovou službu. Nejde jen o úsporu minimálně za nápoje, ale také o pohodlnost. Není třeba nikam chodit a teplý oběd či večeři má rodina za pár minut doma.

Chyby nejsou výjimečné

Tuto možnost si domácnosti oblíbily především v koronavirové pandemii, kdy byly restaurace zavřeny a kurýrní služba byla jediná možnost, jak se k připravenému jídlu dostat. I proto zažily tyto služby velký rozmach. K dispozici je jich nyní velké množství. Objednat jídlo si je možné v řadě měst rovnou u několika donáškových služeb jako je Bolt Food, Wolt či Dáme Jídlo. Vzhledem k tomu, že restaurace jsou těmito objednávkami stále více vytížené, dochází k řadě chybám. Když je zákazníkovi v restauraci přineseno chybné jídlo, je postup reklamace jasný.

Oznámí to obsluze a chyba je buď napravena, nebo za jídlo člověk jednoduše nezaplatí. V případě dovozu kurýrem už ale částku restaurace dostala a nedostatky je proto nutné řešit s aplikací, přes kterou objednávka proběhla. Většina provozovatelů služeb vychází výtkám zákazníků vstříc a poskytuje s ohledem na rozsah chyby patřičnou náhradu. Může se například stát, že kurýr objednávky zamění a lidé dostanou zcela jiné jídlo. V takovém případě mají nárok na plnou částku zpět, případně je později dovezena objednávka správná.

Důvodů k reklamaci je mnoho

Nejen ti, kteří nedostanou správnou objednávku, mohou zkusit reklamaci. Stěžovat si mohou zákazníci i na chování kurýra, na studené jídlo či skutečnost, že bylo dovezeno v jiném než slibovaném čase. To všechno jsou důvody, proč podporu u dané aplikace kontaktovat a sdělit své námitky. Nakonec se může stát, že dostane zákazník ve formě kreditů celou částku za objednávku a má tak jídlo zdarma. Získané kredity může uplatit při příští objednávce. Je třeba upozornit, že takový postup se má uplatňovat jen v případě, že opravdu došlo k pochybení.

iZdroj fotografie: abcMedia
Reklamaci je třeba přes aplikaci provést neodkladně, chat s podporou je k dispozici většinou do dvou hodin od objednávky

Firmy si mohou pro ověření vyžádat například fotografii jídla. Zároveň ale přiznávají, že k reklamace nejsou nijak výjimečné. „Jelikož v současné době doručujeme v šesti českých městech a z více jak tisíce restaurací a desítek obchodů, může samozřejmě nastat situace, kdy není zákazník se svou objednávkou zcela spokojen. Je tak možné kontaktovat přes aplikaci zákaznickou podporu, která se vždy snaží vyřešit danou situaci k maximální spokojenosti zákazníka,“ uvedl pro web Měšec manažer Bolt Food pro ČR Marek Maxa.

Jak často si objednáváte nákup a jídlo domů?

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články