Nezastavitelné zdražování potravin nutí mnoho domácností přemýšlet nad každou položkou v nákupním seznamu. Vyplatit se může i online nakupování.
Nakupování za zvýhodněných podmínek bylo dříve oblíbenou aktivitou především seniorů. Často se jim kvůli tomu dostávalo od mladých lidí posměšků s tím, že pár korun nehraje příliš velkou roli. V době krize se ale nakupování potravin ve slevách stává běžnou záležitostí, a to téměř ve všech domácnostech. Řada lidí poctivě studuje nabídky supermarketů, aby věděla, kam vyrazit za nejvýhodnějším nákupem. Často se přitom vyplatí vše pořídit z pohodlí domova.
Vyplatí se vše propočítat
Ve srovnávacím nákupu na stránkách supermarketu Albert a online prodejce Košík bylo zjištěno, že nákup z pohodlí domova vyšel dokonce o něco levněji. V nákupním košíku se přitom objevila řada položek. Šlo například o 3 balení dvoukilových pytlů brambor. V Albertu účtovali 139,60 korun, zatímco na Košíku 131,60 korun. Dále se jednalo o 2 balení mrkve o váze jeden kilogram. V Albertu 45,80 korun, zatímco na Košíku za 39,80 korun. Rozdíl tří korun pak byl u kilového balení cibule, které bylo levnější opět na Košíku s cenou 21,90 korun.
Naopak výrazně se Albert blýskl se svou cenou u Šunky nejvyšší jakosti. Tři balení o hmotnosti 100 gramů vyšly jen na 80,70 korun, zatímco na Košíku o třicet korun více. Téměř srovnatelná cena pak byla u balení Eidam plátků s tukem 45 %. U mléka se do popředí opět dostal Košík, který si účtuje za tři balení litrového čerstvého mléka pouze 65,70 korun, Albert o šest korun více. Čtyřkorunový rozdíl je pak i u Smetany na vaření s tukem 12 %. Na Košíku je možné pořídit dvě balení o hmotnosti 200 gramů za 51,80 korun, zatímco v Albertu 55,80 korun.
Velký rozdíl u kávy
Ještě výhodnější jsou pak na Košíku vejce. Balení 30 kusů je možné pořídit za 139,90 korun. V Albertu vyjdou tři balení po deseti kusech na 158,70. Naopak naprosto shodná je cenovka u obou prodejců za Jihočeské máslo. Velmi podobné ceny je pak možné zaznamenat u těstovin i rýže. Překvapení přišlo u čočky. U půl kilogramového balení je rozdíl rovných 8 korun, a to pět ve prospěch Košíku. Albert ale výraznější rozdíl v konečné ceně nákupu srovnal i díky o deset korun levnější kávě Jihlavanka v kilogramovém balení.
V konečném důsledku fiktivní nákup, ve kterém bylo v seznamu ještě několik smetanových jogurtů, mleté maso či kuřecí prsní řízky vyšel v Albertu na 1870 korun, zatímco na Košíku 1675 korun. Ještě mnohem více ale lze ušetřit nákupem některých položek ve výraznějších slevách. Například v obchodech prodávajících zboží s končícím datem spotřeby. Síť Nejlevnější potraviny nabízí slunečnicový olej o objemu jednoho litru za 39,90. V supermarketech i online obchodech je přitom cena minimálně o dvacet korun vyšší.