Obchody a velké řetězce využívají hned několika triků k tomu, aby z kapes zákazníků vyždímaly co nejvíc peněz.
Zákazníci obchodních řetězců se mohou stát snadno oběťmi menších podvodů a triků, které prodejci hojně využívají. Taktiky jsou přirozeně navrženy tak, aby maximalizovaly prodeje a zvýšily zisky řetězcům. A to na úkor peněženek zákazníků. Sepsali jsme pro vás proto 10 nejčastějších triků, před kterými byste se měli mít na pozoru. Minimálně na jeden z nich jste totiž v minulosti určitě naletěli.
Jde o staré finty
Ani jeden z triků přitom není nový. Zákazníci jim i přesto často sednou na lep. Prvním z nich jsou obecně známé falešné slevy. Jde o takové slevy, které vlastně slevy nejsou. Prodejci přepálí cenu produktu a následně mu dají slevu, pro zákazníka pak vypadá koupě takové věci jako výhodná. S tím souvisí i druhý trik, kterým je důraz na nízké ceny. Obchodníci často zdůrazňují nízké ceny jenom některých produktů, zatímco ostatní ceny jsou už mnohem vyšší.
Třetí fintou je dobře známá změna balení. Stejná cena, menší balení. V podstatě zdražování v převlečeném kabátě. Další je spíše psychologický trik. Jedná se o strategické umístění produktů tak, aby zákazníci v obchodech nejdříve viděli ty nejdražší věci. To jim pak vnukne myšlenku, že zbylé položky jsou za dobrou a nízkou cenu. Častým podfukem v českých obchodech je i výhodná akce nazývaná jako 1+1. Ačkoliv by druhou položku měl získat zákazník zdarma, prodejci si předtím opět daný produkt nacení do astronomických výšin.
Rychlost během placení je základ
Mezi další triky se řadí například využívání omezené nabídky, či využití barev a vůní, aby prodejci zákazníka motivovali koupit si například pečivo, či masné výrobky. K obecně známým fíglům obchodů se řadí i baťovské ceny a výhodné balíčky, které fungují na podobném principu jako zmíněná akce 1+1.
Slovenský web Plus Jeden Den se ale zmiňuje ještě o jednom psychologickém triku prodejců, který je relativně nový. Jsou jim samoobslužné pokladny. Taková forma placení je obecně známá tím, že je rychlá a snadná. A v tom je právě háček. Obchody nechtějí nechat zákazníkům prostor, aby mohli zvážit, zda danou položku v nákupním košíků nezbytně potřebují. Proto chtějí, aby se zákazník sám co nejrychleji odbavil, zaplatil a odešel.
Zdroj: Plus Jeden Den