Velký hráč automobilového průmyslu hlásí konec. Společnost vyhlásila bankrot, teď bude propouštět zaměstnance
Stále více firem a společností podnikajících v automobilovém průmyslu se v posledních letech setkává s výraznými problémy. Na vině je většinou elektromobilita.

Obsah článku
Evropský automobilový průmysl čelí v posledních letech velkým problémům a mnohým z nich postupně klesají akcie. Na vině je nejen nárůst konkurence ze strany čínských společností, ale také menší zájem o nákup nových osobních automobilů v Evropě. Kvůli tomu je vytíženost továren nedostatečná a některé automobilky propouštějí. Další firmy v automobilovém průmyslu vyhlašují bankrot a mezi ně se teď zařadila i německá společnost Kiekert AG z Heiligenhausu.
Kiekert AG vyhlásil bankrot
Společnost Kiekert AG, která se specializuje na výrobu zámků a bezpečnostních systémů pro osobní vozy, podala žádost o insolvenci. Firma, která momentálně zaměstnává okolo 700 zaměstnanců a dlouhé roky patřila mezi stabilní dodavatele velkých automobilek, se momentálně nachází v hluboké krizi. V minulosti dodávala komponenty velkým automobilkám jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, teď ale bude muset své závody zavřít.

Jak se ukázalo, společnost Kiekert AG měla problém s adaptací na požadavky trhu a tlustou čáru přes rozpočet jí udělal především rychlý přechod k elektromobilitě a tlak na modernizaci. Mnozí pracovníci přitom věřili, že právě Kiekert bude jedním z podniků, který současné turbulence v odvětví ustojí. Realita je však jiná a už v listopadu zaměstnanci budou muset hledat novou práci.
Proč automobilky trpí
Jedním z hlavních důvodů, proč automobilky a společnosti podnikající v automobilovém průmyslu čelí krizi, je elektromobilita. Konkrétně u Kiekert AG je na vině prudký pokles poptávky po dílech pro automobily se spalovacími motory. Firmy, které na těchto komponentech dlouhodobě stavěly svůj byznys, teď zjišťují, že jejich produkty jsou téměř přes noc zastaralé. Situaci navíc zhoršuje kombinace dalších faktorů – nedostatek polovodičů, vysoké ceny energií, narušené dodavatelské řetězce i rostoucí tlak automobilek na snižování cen.

Automobilky jako takové pak trpí především kvůli nízkému zájmu o elektromobily. Elektromobilita je budoucností a vzhledem k postoji Evropské unie vůči spalovacím motorům je jen otázka času, kdy elektromobily budou na silnicích vládnout. Majitelé automobilů se spalovacími motory však zatím měnit nechtějí a automobilky, které to s výrobou elektromobilů uspěchaly, tak mají tisíce elektromobilů, které teď nikdo nechce. Například Volkswagen kvůli tomu musel omezit výrobu ve dvou továrnách a kvůli tomu také propustit některé ze svých zaměstnanců.