Chodíte na jídlo do tohoto fastfoodu? Tohle se tam našlo, otřesné. Zákazníci jsou naštvaní
V jednom z oblíbených fastfoodů se v posledních týdnech špatně nakládalo s kuřecím masem, lidé si stěžovali na bolesti břicha a střevní potíže.
Obsah článku
O tom, že fastfoodové řetězce nejsou zrovna tou nejzdravější volbou, se bavit nemusíme. V posledních týdnech se však potvrzuje, že mohou být ještě mnohem nebezpečnější, a to zvlášť v případě, že se v nich špatně nakládá s potravinami. To je případ i některých poboček fastfoodového řetězce KFC, problém je však v tom, že zaměstnanci tak činili vědomě a záměrně.
Problémy v KFC
Kauza týkající se KFC odstartovala v září letošního roku, kdy na ni začal usilovně upozorňovat novinář Jan Tuna. Ten také podal podnět pro Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, která se následně zmíněnému řetězci začala intenzivně věnovat. Nejdříve se objevila závažná porušení hygienických pravidel v pobočce v Liberci, v listopadu se pak inspekce vzala na paškál pražskou pobočku v Dejvicích. V liberecké pobočce se mělo prodávat marinované maso s prošlým datem použitelnosti, v pražské se zase maso rozmrazovalo ve stojaté vodě.
Dejvická pobočka KFC navíc nečelí problémům s inspekcí poprvé. Podle mluvčího SZPI Pavla Kopřivy totiž inspekce tento podnik prověřovala v posledních měsících hned několikrát. První velké pochybení však inspekce odhalila až v listopadu, kdy bylo zjištěno, že zaměstnanci rozmrazují devět kilogramů kuřecích filetů ve stojaté vodě. Maso by se však mělo rozmrazovat pod tekoucí vodou, což má minimalizovat možnost množení bakterií. Dejvické pobočce teď za nedodržení hygienických pravidel hrozí pokuta až deset milionů korun.
Začalo to v Dánsku
První důkazy toho, že se v KFC nenakládá s masem způsobem, jakým by mělo, se objevily na začátku letošního léta v Dánsku. Tam novináři zjistili, že se zaměstnanci KFC v interním chatu pravidelně dohadovali o tom, jakým způsobem „prodlouží“ datum spotřeby u kuřecího masa. Nakonec se ukázalo, že tato praxe probíhá už nejméně od roku 2023. Nejčastěji pak zaměstnanci maso marinovali, aby zakryli jeho zápach a poté ho i po doporučené době spotřeby prodávali zákazníkům. Teď se podobné problémy objevují i v Česku. A co na to samotné KFC?
Co se liberecké pobočky týká, prošlé maso nalezené v prodejně nebylo údajně určeno k prodeji. „Je důležité zdůraznit, že maso nebylo určeno k prodeji. Mělo být zlikvidováno ještě téhož večera po ukončení směny, avšak původní postup nebyl dodržen a likvidace proběhla až ráno před otevřením,” prozradila Ivana Makalová, Market Director KFC CZ&AT. Ke kauzám se pak vyjádřila i evropská divize KFC Europe, podle které jsou restaurace a jídlo v nich bezpečné. Dodává přitom, že během více než 250 kontrol nebyla uzavřena jediná prodejna.
V Česku na to mají zákazníci jiný názor, vinu však nepřikládají samotnému KFC, ale evropskému provozovateli AmRest, který v Česku KFC provozuje. „Pod současným provozovatelem už do KFC nepůjdu. Kdyby se k tomu postavili čelem a omluvili by se, na kauzu by se zapomnělo, vyčistil by se vzduch a byl by klid. Místo toho ale vyhrožují novinářům, zakazují zaměstnancům s nimi mluvit a k celé situaci se ani neumí vyjádřit. Takto by se provozovatel neměl chovat,” řekl Událostem247 čtenář Hynek D. z Liberce.





