Až několika desítek procent mohou v Tescu a dalších řetězcích dosahovat slevy, na které má však nárok jen určitá skupina zákazníků.
Tesco patří mezi největší řetězce v Česku. Jak píše web Seznam Zprávy, v roce 2022 měl tento supermarket 5. nejvyšší tržby ze všech řetězců v Česku. Mnoho lidí přitom do Tesca s oblibou chodí kvůli nízkým cenám, které obchod nabízí. Bohužel, nejsou ale pro každého.
Úspory mohou být v řádu stovek korun
O trendu věrnostních programů různých řetězců psaly Události247 již dříve. Výměnou za různá data o nákupech Češi získají lákavé slevy, na které by bez členství v těchto programech neměli nárok. Výjimkou v tomto směru není ani Tesco, ve kterém se dá díky členství v Tesco Clubcard ušetřit i několik set korun na jediném nákupu, jak informovaly Události247.
Tento trend, kdy členové věrnostních klubů mají nárok na zboží za mnohem nižší ceny než nečlenové, však vzbuzuje i kritické reakce. V některých případech se totiž ceny pro nečleny mohou lišit od těch pro členy až o desítky procent, což ve výsledných částkách může činit i několik desítek korun na jediný produkt. A to se týká i Tesca.
Do Tesca už jedině s klubovou kartičkou či aplikací
Členové mohou slevy čerpat buď díky plastové kartičce, anebo mobilní aplikace, přičemž druhá možnost je postupně čím dál oblíbenější. Jak píše web Echo24, podle Ivy Pavlouskové z oddělení komunikace Tesca má aplikaci Tesco Clubcard ve svých chytrých telefonech staženou přes milion Čechů.
Je nicméně otázka, do jaké míry toto číslo svědčí o vysoké popularitě programu, či se jedná spíše o nevyhnutelnou nutnost. Pokud totiž lidé nechtějí v Tescu zbytečně utratit o stovky korun víc, členství v programu je v podstatě nevyhnutelné. A příliš si nepomůžou ani tím, když půjdou nakupovat do jiného řetězce. Trend věrnostních klubů se totiž rozmáhá napříč supermarkety a větší či menší úspory tak členům nabízí už prakticky všude.