Klientům českých bank hrozí, že přijdou o všechny své peníze. Ani se nenadějou a životní úspory zmizí v nenávratnu

Všichni lidé, kteří mají bankovní učet, by si měli dávat pozor na rostoucí množství podvodů. Naletět jim může být překvapivě snadné.

i Zdroj fotografie: Elisha Muwanguzi/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Množství podvodů, které cílí na klienty bank, v Česku neustále narůstá. Jak píše web ČT24, jen loni kyberpodvodníci zaútočili na téměř 70 tisíc lidí, což je oproti roku 2022 trojnásobný nárůst. A podle všeho si podvodníci příliš nevybírají, na kterou banku zrovna svůj útok zamíří. Možnost podvedení a ztráty všech svých peněz tak hrozí v podstatě všem klientům bank. Lidé se mnohdy ani nenadějí a jejich úspory jsou pryč.

Podvodníci si nevybírají, na kterou z bank zaútočí

Důkazem je i množství případů, z nichž na mnohé v minulosti upozornily také Události247. Nedávno byli ohroženi například klienti banky Moneta Money Bank. Podvodníci jim posílali e-maily, ve kterých varovali před zablokováním účtu a vyzývali je, aby kliknuli na přiložený odkaz a přihlásili se do svého internetového bankovnictví. Šlo však o falešný web a ti, kteří sem své údaje zadali, o své peníze pravděpodobně nenávratně přišli.

Máte účet u známé české banky? Zpozorněte, jediné kliknutí vás připraví o všechny peníze na bankovním účtu. Je to vážné

Další z bank, na kterou podvodníci své útoky cílili, pak byla třeba Fio banka. Zde pro změnu podvodníci klienty kontaktovali skrze SMS zprávy, ve kterých se opět snažili vzbudit dojem, že je jejich účet v ohrožení, jak psaly Události247. Klienti českých bank by se tak měli mít skutečně na pozoru, neboť nebezpečí okradení podle všeho může hrozit každému.

Poznat, že jde o podvod, někdy není snadné

Je evidentní, že podvodníci využívají nejrůznější metody, od e-mailů přes SMS zprávy až třeba po telefonické hovory. Navíc, pokud se představí jako pracovníci bank, v mnoha lidech to vzbudí dojem důvěryhodnosti a snadno jim uvěří. Přesto však existuje několik rad, jak podvodníky prokouknout.

iZdroj fotografie: Zákupák / Creative Commons / CC-BY-SA
Riziko podvodu hrozí všem klientům českých bank

Jak pro web Podnikatel řekl ředitel sekce Security v České spořitelně Josef Rech, lidé by si měli uvědomit, že banky svým klientům volají pouze v odůvodněných případech a nikdy nepožadují informace z platebních karet nebo ověřovací CVV kódy. Pakliže po klientech někdo chce například nadiktovat tyto údaje telefonicky, měla by se lidem v hlavě rozblikat červená kontrolka, že něco není v pořádku. A v takovém případě by rozhodně žádné své osobní údaje sdělovat neměli.

Volal vám někdy podvodník vydávající se za pracovníka vaší banky? Napište nám do komentářů

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Jiří Klimenský
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články