Lidé mají v dnešní době hned několik možností, jak se dozvědět o slevách v obchodech. Zatímco někteří tak činí skrze tištěné letáky, jiní využívají mobilní aplikace.
Češi jsou mistři v hledání těch největších slev. Hodně jim v tom pomáhají také slevové letáky, které mnozí z nich pravidelně čtou. Ještě víc pak lidé podle akčních slev nakupují v poslední době, kdy vlivem inflace mnoho potravin zdražilo. Jak uvádí web Media Guru, na začátku letošního roku začalo letáky pravidelně sledovat dalších 10 procent Čechů. Bohužel, v tuzemsku se nejspíš pomalu ale jistě schyluje ke konci letáků. Důvodem jsou chystané vládní změny, které jejich produkci zdraží.
Tištěné letáky čekají změny
Jak píše server Aktuálně, Ministerstvo životního prostředí plánuje zavést nový poplatek, který by výrobu letáků zásadně ovlivnil. Má jít o takzvaný recyklační poplatek, který by měli platit jejich výrobci. Konkrétně by mělo jít zhruba o 2500 až 3500 korun za tunu vyrobených letáků. Politici si od toho slibují, že mimo jiné dojde k omezení zbytečného odpadu.
Producenti těchto tiskovin se proti nápadu pochopitelně bouří. Výroba letáků by se kvůli poplatku totiž značně zdražila. A to by mohlo vést k tomu, že by řetězce slevové letáky postupně přestávaly tisknout. Reálně by tak mohl jednoho dne nastat úplný konec těchto tiskovin.
Mnozí si nakupování bez letáků neumí představit
Kromě producentů letáků se návrh nelíbí také seniorům. Právě ti jsou totiž častými čtenáři těchto tiskovin. Mnozí se tak obávají, jak se budou dozvídat o slevách, když už jim letáky nebudou chodit do schránek. Možností budou slevové aplikace v chytrých telefonech. Ty však mnoho důchodců nebude moci využít. Jak ale dodává web Aktuálně, podle statistických dat nemá polovina domácností seniorů přístup k internetu.
Na druhou stranu je třeba podotknout, že celospolečensky obliba tištěných letáků spíše klesá, respektive roste popularita mobilních aplikací, kde mohou lidé slevy přehledně najít online. Jak píše web České noviny, z loňského průzkumu vyplynulo, že mobilní aplikace využívá pro získávání informací o slevách 56 procent Čechů, což je v porovnání s rokem 2020 více než dvojnásobný nárůst. Oproti tomu z letáků informace čerpalo jen 54 procent Čechů, což je o 8 procent méně něž před 3 lety.