Lidl přišel s revoluční novinkou: Nový obchod si lidé pochvalují, přesně tohle nám chybělo
Lidl momentálně zavádí novinku, která by mohla změnit nakupování od základu. Lidé už nebudou muset do obchodu, obchod totiž přijede přímo k nim.
Obsah článku
Představte si, že byste nemuseli vůbec chodit do prodejen svých oblíbených supermarketů, protože by přijely ony k vám. Nemyslíme tím klasickou kurýrní službu, kdy vám kurýr doveze nákup, který jste si objednali. Myslíme tím skutečně pojízdnou prodejnu, která přijede do vaší ulice a vy si do ní jen skočíte nakoupit. Něco jako když v minulosti jezdila žlutá auta Family Frost – jen spustila svou znělku a lidé okamžitě věděli, že si mohou dojít před dům pro zmrzlinu. Přesně to teď plánuje i Lidl, který začíná testovat svou první pojízdnou prodejnu.
Lidl a jeho pojízdná prodejna
Supermarket Lidl v Maďarsku zkouší nový model nakupování, který má přiblížit potraviny lidem žijícím mimo dosah běžných prodejen. Na silnice vyrazil speciálně upravený vůz fungující jako mobilní obchod. Cílem je obsloužit menší obce, kde chybí supermarket a možnosti nákupu jsou velmi omezené. Jejich obyvatelé se tak nebudou muset spoléhat na jízdní řády MHD a nebudou muset do obchodu jezdit desítky kilometrů do vedlejšího města. Stačí jen počkat, než jim prodejna Lidlu přijede před dům.
Vozidlo Lidlu rozváží zboží do lokalit vzdálených i několik desítek kilometrů od nejbližší kamenné prodejny. Nejde o plnohodnotnou náhradu supermarketu, přesto výběr zahrnuje více než 80 základních položek. Zákazníci si tak v pojízdné prodejně mohou nakoupit například čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky, mražené potraviny či drogerii. A co je na tom nejlepší? Že jsou ceny výše zmíněných položek úplně stejné jako v prodejnách.
Co na to Češi
Myšlenku projektu v Maďarsku prosadila předsedkyně představenstva Zita Szlavikovicsová. Jejím záměrem není ubírat zákazníky malým prodejnám v obcích, ale nabídnout základní sortiment tam, kde žádný obchod není. Zároveň vyjádřila přání, aby se do podobných iniciativ zapojily i další obchodní sítě. Po skončení testování bude Lidl vyhodnocovat, zda je služba logisticky i ekonomicky životaschopná. Pokud ano, počet pojízdných prodejen by mohl v budoucnu narůstat, a to nejen v Maďarsku, ale například i v Česku. A co na to zákazníci?
„Já bych takovou prodejnu rozhodně uvítala. Bydlím na vesnici a nejbližší prodejna s potravinami se nachází asi šest kilometrů od nás. Není to sice daleko, ale člověk bez auta je odkázán na MHD, které u nás zas tak často nejezdí. Kdyby jezdila prodejna jakéhokoliv řetězce přímo k nám do vesnice, ušetřilo by nám to nejen mnoho času, ale také peněz,” prozradila Událostem247 pravidelná čtenářka Marie Farská.
Ačkoliv se zavedení pojízdných prodejen setkává s pozitivními reakcemi, jejich zavedení v Česku se zatím nechystá. Lidé žijící na vesnicích, které mají nejbližší obchody vzdáleny několik kilometrů daleko, tak budou muset stále jezdit pro nákupy autem nebo případně autobusem / vlakem. Pokud se ale testování pojízdné prodejny osvědčí, je možné, že se Česko od Maďarska inspiruje a časem se podobná prodejna zavede i u nás.





