Komerční banka teď ve velkém ruší svým klientům bankovní účty. Pokud nesplníte důležitou podmínku, můžete o něj přijít i vy.
V Komerční bance právě vrcholí proces, během kterého postupně ruší starší typy bankovních účtů a internetového bankovnictví. Všichni klienti musí nově přejít na moderní verzi bankovních služeb. Tento krok se nevyhne ani těm, kteří online služby vůbec nepoužívají – jinak jim banka účet jednoduše zruší. Pokud jste klientem Komerční banky, pak tomuto článku raději věnujte pozornost – mohl by vám totiž pomoci.
Komerční banka ruší staré účty
Už v květnu letošního roku rozeslala podle Novinek Komerční banka prvním zhruba dvěma stovkám lidí výpovědi smluv s upozorněním, že pokud nepřejdou na nové podmínky do konce července 2025, jejich účty zaniknou. Zůstatek na těchto účtech si však klienti mohou bez problémů vybrat na kterékoliv pobočce nebo převést na jiný bankovní účet. Výpovědní lhůta běží do 24. července, po tuto dobu mají zákazníci ještě možnost změnu realizovat a zachránit tak svůj bankovní účet.
Podle vedení banky tato změna není žádnou novinkou – o ukončení starého systému klienty informovali opakovaně. Šéf retailového bankovnictví Komerční banky Miroslav Hiršl prozradil, že na nucenou migraci chodí pravidelně stížnosti. Banka má však podle jeho slov svědomí čisté. Klienti jsou dlouhodobě informováni o tom, že stará banka bude vypnuta a kdo se migraci na novější verzi nepodvolí, ten přijde o svůj bankovní účet. Pravidla jsou tak jasně stanovena, teď už záleží jen na tom, jak se k nim postaví samotní klienti.
Představitelé Komerční banky přiznávají, že kvůli této změně pravděpodobně přijdou o desítky tisíc klientů, kteří přejdou ke konkurenci. Z pohledu obchodu je to ztráta, ale banka tento krok považuje za klíčový pro modernizaci služeb.
Co vše se mění?
Součástí modernizace jsou i nové poplatky a ceny doplňkových služeb. Například pojištění platebních karet či cestovní pojištění je nyní účtováno měsíčně místo dřívější roční platby. „To, že chce být banka modernější? Pochopitelné. To, že vytváří na své klienty nátlak? Budiž. Ale že nastaví mnohem vyšší poplatky a pak nám dá ultimátum? To se mi opravdu nelíbí a vážně přemýšlím nad tím, že přejdu jinam,“ řekla Událostem247 naše pravidelná čtenářka Klára D.
Samotná modernizace podle Komerční banky přinese i mnohem vyšší bezpečnost. Modernizace je podle ní nutná a bez ní by staré systémy z bezpečnostních důvodů nemohly fungovat. Od roku 2023 převedla banka na nový systém už přes 1,2 milionu klientů a do konce letošního roku chce mít v novém systému většinu svých zákazníků z řad fyzických osob. Podnikatelé, klienti KB Premium, korporátního a privátního bankovnictví budou přecházet později.
Patříte mezi klienty Komerční banky?

