Mastercard chce do roku 2030 kompletně změnit způsob placení kartou. Raději se na tuto změnu připravte, jde o úplnou novinku.
Během několika let by se způsob, jakým lidé platí kartou na internetu, mohl výrazně proměnit. Společnost Mastercard plánuje do roku 2030 zavést nový systém, který odstraní nutnost zadávání dlouhých čísel karet. Místo nich budou využívány unikátní digitální identifikátory – takzvané tokeny. Tento krok má přinést nejen vyšší bezpečnost, ale také zjednodušení celého platebního procesu. Informoval o tom web TN. Jak bude placení kartou fungovat a jaké výhody má samotná tokenizace?
Platby kartou se změní
Nejpozději do roku 2030 by se měl změnit způsob, jakým provádíme platby kartou na internetu. Mastercard si klade za cíl úplnou digitalizaci online plateb v Evropě a prosazuje 100% využití tokenizace v e-commerce. Místo tradičního čísla karty bude při platbě použit speciální šifrovaný kód, který nelze zneužít mimo danou transakci. Díky tomu se výrazně sníží pravděpodobnost podvodů a zároveň se zvýší úspěšnost schválených plateb.
Tokeny se ukládají přímo v zařízeních nebo u obchodníků, což znamená, že skutečné číslo karty nebude nikdy sdíleno. Dnes, když zadáte číslo své karty a necháte si ji uloženou v prohlížeči, zloději se k ní mohou snadno dostat. Právě tokenizace by tomuto měla zabránit. Samotné číslo karty už nebudete muset nikam zadávat, a logicky to znamená, že se k němu nikdo nikdy nedostane.
Co s sebou tokenizace přináší
Kromě vyšší ochrany proti podvodům přinese tokenizace i jednodušší placení. Rozšíření systému Click to Pay umožní zákazníkům potvrdit transakci biometrickým údajem, například otiskem prstu. Odpadne tak nutnost zadávání kódů z SMS nebo potvrzování plateb v bankovních aplikacích, které častokrát trvají déle, než bychom si přáli. Platba kartou teď bude díky tokenizaci mnohem rychlejší.
Podobnou cestou se vydává i Visa, která oznámila, že prostřednictvím tokenizace již zpracovala 10 miliard plateb. Tím podle odhadů zabránila podvodům ve výši 650 milionů dolarů (přibližně 15 miliard korun). Jasně se tak ukazuje, že budoucnost online plateb směřuje k vyšší bezpečnosti a automatizaci.