Ne každá úprava je krokem k lepšímu. Obzvlášť pokud jde o auta. Řidičům se to pak může pěkně prodražit.
Pojištění auta, známé jako povinné ručení, musí mít v Česku zaplacené všichni majitelé aut. Jak již dříve psaly Události247, tuto povinnost Čechům ukládá zákon. Slouží k úhradě případných škod na zdraví či majetku, pokud by došlo k dopravní nehodě. Ne všichni ale ví, že v některých případech pojišťovny škody nemusí vyplatit, přestože pojištění lidé zaplacené mají.
Vylepšení aut může řidiče přijít draho
Jedná se o situace, kdy mají motoristé na svých vozech tuning. Jak již dříve informovaly Události247, jedná se o úpravy, které mohou zahrnovat různé změny – od zvýšení výkonu motoru až po estetické úpravy karoserie. Pokud například tuningový zásah zvyšuje výkon auta, a není to uvedeno v technickém průkazu, může pojišťovna upravit sazbu a v některých případech dokonce snížit pojistné plnění v případě nehody.
Podobně se mohou pojišťovny rozhodnout nezaplatit škody, pokud mají lidé na autech nehomologované tuningové komponenty. Veškeré části by tedy měly být homologované, případně zanesené do technického průkazu. I pak se ale řidičům tuning může prodražit. Jak totiž již dříve upozornil server Novinky, pojišťovny si mohou za takto speciálně upravená auta účtovat vyšší pojistné částky, zejména pak u havarijního pojištění.
Pojišťovny nemusí vyplatit škody i v dalších případech
Kromě tunningu pojišťovny lidem nemusí v případě nehody zaplatit škody také v dalších situacích. Jednou z nich je, pokud by ke vzniku škody došlo na závodech či jiných speciálních akcích, kde by řidiči nemuseli dodržovat pravidla silničního provozu, píše server Novinky.
Samozřejmostí pak je, že pojišťovny škody nezaplatí, pokud by je motorista způsobil úmyslně. Stejný scénář nastane, když by někdo jel v autě bez platné technické kontroly. A v neposlední řadě pak neúplné uhrazení škod může hrozit v situacích, kdy by škody převýšily sjednané pojistné plnění. Částku, která by byla nad tento limit, už pojišťovny nehradí.