Chcete se na internetové televizi podívat na své oblíbené pořady? Pak ale musíte povinně zkouknout několikaminutové reklamní segmenty.
Ačkoliv v dnešní době stále více lidí sleduje oblíbené seriály a filmy na streamovacích platformách, klasické televizní vysílání má stále své diváky. Ti své oblíbené televizní stanice sledují buď přímo v televizi, nebo případně na internetu. Právě internetové vysílání nabízí spoustu výhod, jako sledování seriálů s předstihem či přeskočitelné reklamy. Jenže tomu bude v budoucnu konec, stále více internetových televizí totiž přechází k razantnímu opatření.
Televize JOJ zklamala své diváky
Internetové televize a streamovací služby se stále častěji setkávají s kritikou. Jak redakce Událostí247 zmiňovala, v případě OnePlay to byla například cena za tarify či neustálé výpadky. V případě televize JOJ je to pak nové razantní opatření, které divákům znemožňuje přeskakování reklam při zpětném sledování pořadů. Tento trend, který odstartovala před třemi lety televize Prima, už dávno není jen izolovanou iniciativou. Dnes se k němu připojují i další významní hráči – a to jak na českém, tak slovenském trhu.
Na Slovensku s tímto modelem přišla televize Markíza, která podle generálního ředitele Petra Gažíka tento krok plánovala už delší dobu. V létě letošního roku se k ní pak přidaly tři další kanálky, konkrétně JOJ, Plus a Wau. Důvodem je výrazný rozdíl v účinnosti reklamy mezi klasickým vysíláním a sledováním přes IPTV, kde diváci mohli reklamy jednoduše přeskočit. Právě proto televize JOJ přešla na systém, kdy je při zpětném přehrávání nutné zhlédnout tříminutový reklamní blok. Teprve až po odvysílání reklamního úseku získává divák plnou kontrolu nad přetáčením pořadu.
Důvodem jsou peníze
Skupina JOJ své rozhodnutí vysvětluje potřebou přizpůsobit se ekonomickým podmínkám a chování diváků v online prostředí. „Divákům chceme nabídnout férové řešení, na které jsou zvyklí například z online prostředí,“ uvedla televize ve svém oficiálním vyjádření. Inspirací pro většinu streamovacích platforem je především model platformy YouTube, kde uživatelé buď sledují reklamy, nebo si připlatí za jejich odstranění.
Stejné modely fungují už delší dobu na sociálních sítích, jako jsou například Facebook nebo Instagram. Stejně jako na YouTube i zde si buď pořídíte prémiový účet, nebo budete mít prostředí sociální sítě zaplavené reklamami. Přesně na tento systém teď přechází stále více televizí, které si chtějí touto cestou zajistit finanční zdroje pro tvorbu kvalitního obsahu. Zda se však záplava reklam a výdělek z nich projeví na kvalitě obsahu, ukáže až čas.
Co si o tom myslíte?


