Rozbilo se vám oblečení? Tento obchod zavedl službu, kde vám to za pár korun opraví
Jeden z největších diskontních řetězců na světě zavádí novou službu, která potěší zákazníky. Oblečení si teď můžete nechat opravit přímo v prodejně.

Když se rozpáře oblečení nebo se na něm rozbije zip, lidé se většinou zachovají pouze třemi způsoby. Buď se ho snaží sami opravit, navštíví krejčovství, nebo ho přestanou nosit a v horším případě pak i vyhodí. To je většinou problém hlavně u fast fashion, kdy oblečení stojí jen pár korun a spotřebitelům pak nedělá problém se ho zbavit. Proti tomu se teď snaží bojovat řetězec Primark, který ve svých prodejnách zavádí novou službu.
Primark přichází s novinkou
Společnost Primark, která se soustředí na prodej levného oblečení a bytových doplňků, přichází s novým krokem směrem k udržitelnosti. V jedné z britských prodejen momentálně spouští pilotní projekt, který zákazníkům umožní nechat si opravit nebo upravit oblečení přímo na místě a ještě ten samý den. Společnost se kvůli tomu spojila s firmou The Seam, jež se specializuje na opravy oděvů. Jak to probíhá a co vše vlastně služba nabízí?

Celý proces vlastně funguje dost podobně jako při návštěvě krejčího. Nejdříve si zavoláte do prodejny, domluvíte si schůzku a následně dorazíte na místo. V prodejně vás pak uvítá profesionální krejčí, který s vámi probere potřebné úpravy a následně se pustí do práce. Samotná oprava trvá obvykle 20 až 30 minut a hotový kus si zákazník může vyzvednout později během dne. A cena? Jednoduché opravy se pohybují přibližně od 80 do 280 Kč. Pilotní projekt zatím prochází testovací fází a opravna momentálně funguje vždy v pátek v suterénu prodejny.
Pro mnohé je to paradox
Společnost Primark tímto krokem navazuje na dlouhodobou strategii prodlužování životnosti oblečení. Mnohým zákazníkům to však přijde jako velký paradox, protože Primark je považován za fast fashion řetězec. Prodává primárně levné oblečení s krátkou životností, a nový krok tak některým nedává smysl.

„Spíše než nabízet opravy levné rychlé módy, která se po minimálním nošení rozpadne, by značky jako Primark měly investovat do kvality od samého začátku. Měly by vytvářet odolné kousky určené pro dlouhou životnost, aby se opravy staly něčím, co si spotřebitelé vybírají až po letech nošení oblečení,“ vyjádřila se na Instagramu společnost Eco Age, která se věnuje transformaci módního a kosmetického průmyslu.
Co se samotné služby týká, je zatím dostupná pouze v Británii, konkrétně pak v manchesterské prodejně na Market Street. Pokud se ale setká s úspěchem, lze počítat i s možností, že se rozšíří do ostatních prodejen – možná i v Česku. Otázkou však zůstává, zda spotřebitelé, kteří šetří na oblečení a nakupují převážně ve fast fashion řetězcích, budou chtít za takovou službu platit.