Penny v srpnu uzavřelo své prodejny: Kde všude si teď nebudete moct nakoupit?
Nákupní možnosti jsou teď v České republice velmi pestré. Máme tady hned několik oblíbených obchodních řetězců.

Zatímco různé značky sem expandují, některým se tolik nedaří a své prodejny musí uzavřít. Události247 například psaly o zavírání poboček CZC nebo obchodů Okay. Další řetězec zaměřený na prodej elektroniky Elektro World se pak změnil na Datart. Zákazníci už si nenakoupí ani v Espritu.
Zákazníci se mohou těšit na větší komfort
Zákazníky, kteří rádi nakupují v obchodním řetězci Penny, nemile překvapila zpráva, že tento prodejce bude zavírat některé své obchody. Celkem se to týká více než 10 prodejen po celé republice. Některé už jsou zavřené, jiné to zanedlouho čeká. Jak Penny uvádí na svém webu, důvodem je rekonstrukce, která má pro zákazníky zajistit větší komfort při nakupování. Zatímco u některých prodejen je jasné i datum znovuotevření, u jiných to tak jasné není.

Seznam dotčených prodejen zákazníci najdou na internetových stránkách obchodu. Od letoška je uzavřená prodejna v České Lípě, v Ústí nad Labem, v Berouně, Českém Brodě, v Říčanech, Rychnově nad Kněžnou, v Olomouci a jedna prodejna v Praze. Na webu Penny jsou také přesné i přibližné termíny, kdy se prodejny zase otevřou. Některé byly v provozu už desítky let a je tak jasné, že už zákazníkům nenabízely taková nákupní komfort.
Řetězce v Česku získávají na oblibě
Nákupních řetězců máme v České republice spoustu. Když to vezmeme z pohledu oblíbenosti zákazníků, na plné čáře vede Lidl. Ten podle průzkumu vede v oblíbenosti i podle tržeb. V roce 2024 Lidl získal Cenu veřejnosti. Ta patří mezi nejprestižnější kategorie a umožňuje zákazníkům rozhodnout, kdo podle nich skutečně ovlivňuje standardy na trhu a kdo se stává jejich „love brandem“. V této kategorii hlasovalo přes 85 000 zákazníků.

Uděluje se také Kategorie Zodpovědný obchodník, která se zaměřila na spolupráci s regionálními dodavateli, podporu tradičních českých řemesel a kvalitu místních potravin. Odborná porota ocenila hned dva obchodníky. Kaufland získal uznání za projekt „Z lásky k regionům“, který podporuje spolupráci s místními dodavateli. Tesco bylo oceněno za projekt „Pekařina v Tesco“, který je zaměřený na zachování a rozvoj tradičního českého pekařství.