Povinný poplatek za vstup do supermarketu: Jde o 300 Kč. Zákazníci zuří do běla

Kontroverzní novinku zavedl známý řetězec v jednom ze svých obchodů. Reakce příliš pozitivním nejsou.

i Zdroj fotografie: Hay Kranen/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Obchodní řetězce vymýšlí různé způsoby, jak od zákazníků získat další peníze. Redakce Událostí247 v minulosti přinesla informace třeba o to, že mnohé supermarkety zavedly poplatek za použití toalet či za parkování, pakliže si lidé nestihnou nakoupit v daném časovém limitu. Aktuálně pak jeden známý řetězec zavedl poplatek už jen za to, že lidé do obchodu vstoupí.

Poplatek činí stovky korun

Kontroverzní poplatek si nově začal účtovat známý řetězec Aldi, která má pobočky třeba v Německu, Polsku, Maďarsku, Slovinsku, Velké Británii a dalších zemích, jak redakce Událostí247 ověřila na jeho webu. Ačkoli přímo v Česku tedy lidé na prodejny Aldi nenarazí, v zahraničí se s nimi mohou setkat. Zejména nyní, v době blížících se letních dovolených, se tak tyto informace mnohým mohou hodit.

Kdo nezaplatí za vstup, ten si nenakoupí. Řetězec Aldi nastavuje nová pravidla, zákazníci z nich pochopitelně radost nemají

iZdroj fotografie: RegionalQueenslander/ Creative Commons / CC-BY-SA
Poplatek zatím řetězec Aldiin zavedl v jedné ze svých britských prodejen

Poplatek činí 10 liber, tedy asi 300 korun. Jak jsme dále zjistili z informací britského serveru BirminghamLive, zatím řetězec tuto novinku testuje pouze v jedné ze svých prodejen, v britském Greenwichi. Jedná se o inovativní druh samoobslužné prodejny. Při vstupu se lidé autorizují v aplikaci Aldi, za což se jim odečte zmíněný vstupní poplatek. Následně mohou začít vybírat zboží, přičemž díky kamerovému systému se jim produkty automaticky zaznamenají. Po opuštění obchodu se jim částka strhne z platební karty, aniž by cokoli museli dělat.

Při placení lidé peníze dostanou zpět

Naštěstí, peníze si řetězec nenechává. Při placení se lidem 10librový poplatek z ceny nákupu odečte. A pokud nakoupí za méně než tuto částku, nebo dokonce neudělají žádný nákup, peníze by jim měly přijít zpět na účet. Dle banky to však může trvat i několik dní, než jim bude celá částka vrácena, jak jsme ověřili na webu The Sun.

Obchodní domy si účtují peníze už i za základní lidskou potřebu. Zákazníci jsou vytočeni do běla

iZdroj fotografie: Policie ČR
V Česku by se nejspíš poplatek nesetkal s pochopením

Ačkoli reálně by tak lidé o peníze přijít neměli, i tak máme za to, že toto není krok správným směrem. A podobný názor má i řada českých zákazníků. Redakce Událostí247 prošla řadu komentářů pod příspěvky na sociální síti Facebook a Instagram a zjistila, že většina komentujících je k této novince více než skeptická. Jak se uchytí ve Velké Británii je otázka, v Česku by se ale nejspíš setkala s velkou vlnou odporu.

Co si o poplatku myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
66 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články